Witaj szanowny Gościu na forum Odjechani.com.pl. Serdecznie zachęcamy do rejestracji. Tylko u nas tak przyjazna atmosfera. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować i dołączyć do grona Odjechanych!

Strona odjechani.com.pl może przechowywać Twoje dane osobowe, które w niej zamieścisz po zarejestrowaniu konta. Odjechani.com.pl wykorzystuje również pliki cookies (ciasteczka), odwiedzając ją wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie oraz rejestrując konto wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w ramach funkcjonowania serwisu. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności. Pozdrawiamy!


Czy mogę zwrócić zakupiony towar?
#1
Kupiłem ostatnio spodnie, które okazały się w domu zbyt krótkie. Chciałem je oddać, a babka w sklepie, zwrotów nie przyjmujemy. Jak to nie? Przecież mam prawo oddać zakupiony towar w ciągu 7 dni. A babka do mnie, że nie ma takiego prawa i weź gadaj zdrów. Mówię, ale jak kupiłem je wczoraj, a ona dalej swoje.
Jak to jest z tym prawem. Czy zakupiony towar mogę zwrócić czy nie? Jeśli tak, to w jakim terminie?
  Odpowiedz
#2
Terminu wprawdzie nie znam ale jak towar zakupiony przez ciebie nie został w jaki kolwiek sposób zniszczony i masz na niego paragon to moim zdaniem przez tak 3 dni od zakupu powinni ci go przyjąć chociaż to jeszcze zależy do sklepu,bo jak byś kupił go przykładowo w nike czy w innym tego typu sklepię to z tego co pamiętam masz gwarancie na 2/3 lata ale musisz mięć paragon bo bez paragonu nikt nie odda ci kasy.Ale jak kupujesz w jakimś osiedlowym sklepiku czy na rynku to nie zawszę zwrócą kasę dlatego ja zawszę przy zakupię się pytam w razie czego czy będę mógł zwrócić dany towar bez problemu.
  Odpowiedz
#3
Przykro mi, ale sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć zwrotu niewadliwego towaru, ponieważ towar ten jest zgodny z umową, którą zawarłeś ze sprzedawcą kupując towar. Spodnie są za krótkie? To nie wina sprzedawcy, nie gwarantował Ci, że będą odpowiedniej długości (czemu nie przymierzyłeś? :P). Gdyby towar nie był zgodny z umową, tzn. posiadał jakieś wady, defekty, nie spełniałby swojej funkcji - miałbyś prawo do reklamacji.

Jeśli robisz zakupy przez Internet, masz 10 dni na odstąpienie od umowy bez podawania przyczyny. Kupując w normalnym sklepie - nie masz takiego prawa.
  Odpowiedz
#4
Mógłbyś jakby wada była na towarze z nie Twojej winy i miałbyś paragon. Trzeba zawsze mierzyć spodnie. Jak nie zwrócić zawsze możesz skrócić i mieć rybaczki :D
Oh, I’m not afraid to die for the other kind of love
Take me to church
I'll worship like a dog at the shrine of your lies
I'll tell you my sins and you can sharpen your knife
Offer me that deathless death
  Odpowiedz
#5
NIE można zwrócić do sklepu towaru tylko dlatego, że omyłkowo kupiliśmy inny produkt, niż chcieliśmy. W takiej sytuacji sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć naszego zwrotu i oddać nam pieniędzy. Warto jednak dodać, że przedsiębiorcy coraz częściej przyjmują zwroty towarów pełnowartościowych tylko na tej podstawie, że konsument po namyśle stwierdził np., że jest on mu zbędny. Nie jest to jednak obowiązkiem sprzedawcy i zależy tylko od jego dobrej woli. Jeżeli przedsiębiorca zadeklarował taką wolę, warto dopytać, ile mamy czasu na dokonanie zwrotu. Można też poprosić, aby sprzedawca zaznaczył to np. na paragonie. Jednak wątpię by w tym przypadku były szanse na takie pozytywne rozpatrzenie sprawy tym bardziej jak pisali poprzednicy, wypadalo by przymierzyć.
PS. Warto czasem kupować w jednym miejscu, ja tak robię z ciuchami. Sprzedawaca mnie dobrze zna i pewnie by nie robił problemów z wymianą\zwrotem kasy w takim przypadku.
Niedostępny
  Odpowiedz
#6
Polska, aktualnie nie ma prawa które nakazuje sprzedawcy wymianę zakupionego produktu
w którym nie zauważono żadnych uszczerbków, który jest zgodny z umową zobowiązującą
obie strony - w innych wypadkach masz prawo w ciągu 10 dni, zgłosić reklamacje.

W Twoim przypadku zgodnie z polskim prawem konsumenckim, sprzedawca nie ma obowiązku
wymienić Ci spodni ponieważ są one zgodne z umową zawartą w trakcie kupna - wymiana
następuje jedynie z dobrej woli sprzedającego.

Wyjątkami są zakupy poprzez internet czy też telefon, tam prawo ma się troszkę inaczej,
ale nie jest to ważne w tym przypadku.
Wszystko co dobre kiedyś się kończy. Mój odjechany profil został porzucony. Nie odpowiadam na posty i wiadomości prywatne. Jedyna opcja kontaktu ze mną to mój śmieciowy email: b0hazard małpa o2.pl
  Odpowiedz
#7
To jeszcze ja skwituję Wasze wypowiedzi jeśli pozwolicie. :)

Sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu, ani wymiany towaru na inny.
Ma tu zastosowanie ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej,
która nie nakazuje sprzedawcy przyjmowania zwrotów. Mało tego. Na spodnie nie
masz nawet żadnej gwarancji! Masz prawo do reklamowania produktu w ciągu dwóch
lat od daty zakupu na podstawie niezgodności towaru z umową, ale to nie jest to samo co gwarancja.

W przypadku, kiedy zakupiłeś towar na siebie, czyli osobę prywatną, spodnie możesz
co najwyżej próbować komuś odsprzedać. Sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania
zwrotu. To jest informacja 100% pewna. Siedzę w tym od 15 lat więc posiadam ścisłą
wiedzę na ten temat.

Rękojmia również Cię nie obejmuje, ponieważ w przypadku prywatnego zakupu została
już ona zniesiona tyle lat temu, że nie jestem Ci już w stanie podać daty.
Rękojmia obowiązuje jedynie wtedy, kiedy kupiłeś towar na firmę (faktura).
W tym przypadku masz 1 rok rękojmi i wadę możesz zgłosić do sprzedawcy na podstawie
kodeksu. Tutaj ustawa nie obowiązuje.
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości