Witaj szanowny Gościu na forum Odjechani.com.pl. Serdecznie zachęcamy do rejestracji. Tylko u nas tak przyjazna atmosfera. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować i dołączyć do grona Odjechanych!

Strona odjechani.com.pl może przechowywać Twoje dane osobowe, które w niej zamieścisz po zarejestrowaniu konta. Odjechani.com.pl wykorzystuje również pliki cookies (ciasteczka), odwiedzając ją wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie oraz rejestrując konto wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w ramach funkcjonowania serwisu. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności. Pozdrawiamy!


2,5 mln kary za "tajną" podwyżkę w "Zetafonie"
#1
[Obrazek: 7e6a276dd7893da516d26d0662a1dc82,24,1.jpg]
Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył na Polską Telefonię Komórkową Centertel, operatora sieci Orange 2,5 mln zł kary za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do klientów. Chodzi o wprowadzone przez operatora zmiany w cenniku usług z lipca 2010 roku, które dotyczyły użytkowników promocji "Zetafon".

W promocji "Zetafon" klient zobowiązuje się do regularnego zasilania swojego konta przez określony czas w zamian za możliwość zakupu aparatu telefonicznego w promocyjnej cenie. W lipcu 2010 roku Centertel dokonał zmiany w cenniku oferty nie informując o tym ponad miliona jej użytkowników.

Nie ma informacji, jest kara

Jak podkreślono w uzasadnieniu, zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym, operatorzy w razie podwyższenia cen usług telekomunikacyjnych są zobowiązani - z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem zmian - powiadomić o tym abonentów. Powinni poinformować ich o tym na piśmie, jak i podać tę informację do publicznej wiadomości. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian.

Abonent powinien zostać poinformowany także o tym, że w razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji podwyższenia cen operatorowi nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot przyznanej abonentowi ulgi. Zdaniem UKE, PTK Centertel nie wypełnił wskazanych w ustawie obowiązków informacyjnych.

Prawo telekomunikacyjne przewiduje w takich sytuacjach nałożenie przez Prezesa UKE kary pieniężnej w maksymalnej wysokości do 3 proc. przychodów ukaranego podmiotu.


  Odpowiedz
#2
I bardzo dobrze że dostali taką karę,może przestaną się zachowywać jakby im wszystko było wolno bezkarnie.
  Odpowiedz
#3
Co z tego że dostali karę jak zarobili nie tyle co muszą zapłacić, takie kary nie wiele dadzą bo i tak operatorzy zarabiają dużo więcej na świadczeniu usług. Gdyby kary były nakładane na operatorów jako wielokrotność zarobionych pieniędzy przez nieuczciwe zagrania to może by coś dało. Np. gdyby operator zarobił na nieuczciwym zagraniu 2 mln złotych to kara nałożona na niego powinna wynosić np. 4mln zł, wtedy może by coś dały takie kary.
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości