że wskaźnik Page Rank ma bardzo duży wpływ na wyniki wyszukiwania w google.
Często jest tak, że wpisując w wyszukiwarkę interesującą nas frazę, otrzymujemy
wyniki ze stronami, które wcale nie mają wysokiego PR, a mieszczą się w czołówce
stron na nasze zapytania. Mało tego, czasami możemy otrzymać wynik ze stronami,
które nie mają nawet ustalonego PR.
Mimo to, uznaje się jednak, że wskaźnik PR jest jednym z bardzo wielu czynników
wpływających na pozycjonowanie naszej strony. Wpływającym, ale jednocześnie marginalnym.
Ktoś mógłby w tym momencie zapytać - czy w takim razie wskaźnik PR jest ważny?
Czy trzeba się nim przejmować i wreszcie czy warto inwestować swój czas i
pieniądze w podniesienie PR swojej strony?
Oczywiście, że tak.
Jak już wspomniałem wskaźnik Page Rank świadczy o jakości Twojej strony, choć
nie ma on bezpośredniego wpływu na ustawienie Twojej witryny w wynikach
wyszukiwania google. Widząc stronę z wysokim PR, możemy być pewni, że prowadzi
do niej bardzo duża ilość linków co stanowi jednocześnie jej polecenie.
Wskaźnik Page Rank powinien interesować Cię głównie przy wymianie linków
z innymi stronami internetowymi. PR jest bowiem doskonałym wyznacznikiem stron
z którymi będziesz się wymieniać linkami czy reklamami.
Wartościowe strony (wartościowy i unikalny tekst) będą zawsze oznaczone wysokim PR.
Warto też zadbać o odpowiednie frazy dla swoich linków podczas wymiany z innymi
stronami i serwisami internetowymi. Jest to jeden z ważniejszych czynników pomagających
w zwiększeniu pozycji swojej strony w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy i słowa kluczowe.