Noddy: Szykujmy się do szkoły to pierwsza z wydanych w Polsce przygód Noddy’ego, czyli znanego z telewizyjnego serialu, małego, drewnianego chłopca, mieszkającego w Krainie Zabawek. W omawianej produkcji główny bohater, a wraz z nim gracze, przeżyje pięć fascynujących przygód. W pierwszej misji Noddy musi złapać Gobba oraz Chytrusa, czyli dwa gobliny zamieszkujące Czarny Las, i przeszkodzić im w zrujnowaniu spokoju panującego w wesołej Krainie Zabawek. Następnie drewniany chłopiec w mroźny dzień spróbuje dokończyć zakupy, zanim znajomi jego najlepszego przyjaciela, gnoma o imieniu Wielkouchy, przyjadą na słynną zupę. Później Noddy pomoże Panu Sparksowi w zreperowaniu jego maszyny do robienia lodów. W kolejnej przygodzie sympatyczny bohater pomoże misiowi Tubby’emu w odrabianiu lekcji, a w ostatniej misji postara się przywrócić ład w miasteczku po burzy.
Pięć przygód to aż dziesięć zróżnicowanych zadań do wykonania. A za prawidłowe wykonanie każdego z nich, Noddy otrzyma pieniądze, które będzie mógł wydać na jarmarku na rozmaite atrakcje.
Program powstał z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i rozwija szereg umiejętności: rozpoznawania kolorów, kształtów i miar, literowania, liczenia oraz rozwiązywania prostych równań arytmetycznych.
Noddy: Szykujmy się do szkoły oferuje dwa poziomy trudności do wyboru, a dzięki specjalnemu dzienniczkowi rodzice mogą śledzić postępy swoich pociech oraz ustalać dla nich odpowiedni poziom gry.