Motocykle używane w motocrossie są bardzo podobne do motocykli enduro. Główne różnice pomiędzy nimi to: - motocykle motocross nie są dopuszczona do ruchu ulicznego - nie mają oświetlenia, homologowanego wydechu, lusterek itp. - motocykle motocross są lżejsze od enduro - motocykle motocross mają inną charakterystykę zawieszeń, zestopniowania skrzyni biegów, przełożeń wstępnych niż enduro. Ustawienia te dostosowane są do specyfiki jazdy po torach. Motocykle enduro dostosowane są bardziej do jazdy po trudnym terenie - piaskach, błotach, wzniesieniach.
Firmy produkujące motocykle motocross i enduro to:
Honda (Japonia)
Kawasaki (Japonia)
KTM (Austria)
Suzuki (Japonia)
Yamaha (Japonia)
Aprilia (Włochy)
BMW Motorrad (Niemcy)
CCM (Ukraina)
Cobra (USA)
Derbi (Hiszpania)
Gas Gas (Hiszpania)
Husaberg (Szwecja)
Husqvarna (Szwecja)
Maico (Niemcy)
Mojo Motorcycles (Australia)
Polini (Włochy)
Pitster Pro (United States)
TM Racing (Włochy)
Vertemati (Włochy)
VOR (Italy)
Baja (Japonia)
Benelli (włochy)
I dotego kilka fotek:
Zalecane kaski do motocross: