nie wszyscy mają świadomość zmian i nadal błędnie pozycjonują swoje strony nie
osiągając żadnych efektów. Czasami wręcz przeciwnie.
Mimo usilnych starań Wasza strona ląduje coraz niżej w wynikach wyszukiwania google.
O co chodzi?
Wszystko za sprawą aktualizacji algorytmu google o wdzięcznej nazwie Panda.
Niektórzy powiedzą, skończyły się czasy łatwego pozycjonowania. I mają rację.
Dziś nie wystraczy już linkować frazami do naszej strony.
Panda mocno uderzyła w rynek pozycjonerski powodując spore zamieszanie.
Jeżeli pozycjonowałeś swoją stronę i zaobserwowałeś nagły spadek odwiedzin,
możesz być pewien, że wszystkie Twoje backlinki zostały "prześwietlone" przez Pandę.
Większość linków frazowych straciła swoją moc.
Jak więc pozycjonować bezpiecznie stronę, aby nie dostała ona "kopa"
od Pandy w wynikach wyszukiwania?
Ponieważ proces pozycjonowania jest dość złożony, nie da się jednoznacznie
odpowiedzieć na powyższe pytanie. Pozycjonując pewien sklep internetowy,
zauważyłem, że dużo osób popełnia podstawowy błąd. Używają nadmiernej ilości linków
w postaci własnych fraz kluczowych.
Co się później dzieje? Konkurencja dodaje np. 1000 linków na tą samą frazę
na którą ja pozycjonuję sklep, podczas gdy ja mam wyższe pozycje przy ilości
niecałych 100 linków na tą samą frazę.
Google dąży do tego, aby wyniki zwracane przez wyszukiwarkę były jak najbardziej
zgodne z oczekiwaniami osób, które z niej korzystają. Stąd aktualizacje algorytmu google,
które co jakiś czas uderzają w cały rynek pozycjonowania.
Pozycjonując piszcie unikalne teksty. Jeżeli nie macie pomysłów, stosujcie dużą ilość synonimów,
a nawet mieszajcie akapitami, ale tak, by artykuł nie stracił sensu.
Sztuczne teksty pisane na potrzeby pozycjonowania dziś nie mają już miejsca i jest
to tylko stratą czasu.
Linków frazowych używajcie bardzo rzadko. Ja przyjąłem sobie zasadę,
że na 10 napisanych artykułów jeden zawiera link frazowy. Pamiętajcie, że w "naturze"
ludzie nie linkują do Was frazami kluczowymi. Artykuły musimy zatem tworzyć w naturalny sposób.
Zły przykład dla frazy komputery:
Będąc w sklepie internetowym zauważyłem, że komputery przeszły fenomelnalną metamorfozę. Obudowy zostały tak zmienione, że zaczęły przypominać futurystyczne statki kosmiczne rodem z Gwiezdnych Wojen.
W tym przypadku link do naszej strony jest pogrubionym słowem komputery.
Dobry przykład dla frazy komputery:
Będąc w sklepie internetowym zauważyłem, że komputery przeszły fenomenalną metamorfozę. Obudowy zostały tak zmienione, że zaczęły przypominać futurystyczne statki kosmiczne rodem z Gwiezdnych Wojen - więcej ». Ceny komputerów nie uległy jednak...
Zauważcie, że nie linkuję do strony frazą, tylko ją pogrubiam. Formatowanie tekstu ma wpływ
na moc linku, który znajduje się w artykule. Stosujcie nagłówki H1, H2, H3,
używajcie listy wypunktowania, wyliczania, pogrubiajcie, pochylajcie,
ale tylko w naturalny i sensowny sposób. Używajcie odmian pozycjonowanej frazy:
komputery, komputerów, komputer. Starajcie się nasycić artykuł słowami kluczowymi, ale żeby nie
zachwiały one sensem artykułu. Muszą brzmieć naturalnie.
Lepiej napisać jeden artykuł raz na dwa dni, niż 50 niewłaściwych.
W praktyce jeden dobrze i mądrze napisany artykuł może mieć większą moc niż
50 błędnie napisanych z automatu.
Oczywiście na pozycjonowanie ma wpływ jeszcze wiele innych czynników, jednak
linkowanie jest tym z najważniejszych, dlatego postanowiłem tutaj o tym napisać.
Jeśli macie jakieś uwagi, chętnie je wysłucham. Zachęcam do włączenia się do dyskusji
mniej i badziej doświadczonych userów..