Do polskich księgarń trafiły dwie książki poświęcone zmarłemu niedawno twórcy Apple'a:
Steve Jobs: sztuka prezentacji oraz Steve Jobs: sekrety innowacji Carmine'a Gallo.
O śmierci Jobsa informowały media na całym świecie, zgodnie podkreślano jego niebagatelny wpływ na rozwój nowych technologii, niejednokrotnie nazywając go geniuszem i zaliczając do grona największych wynalazców i przedsiębiorców w historii USA. Wydawca amerykańskiego Time'a pierwszy raz od 20 lat wstrzymał proces drukowania numeru, gdy potwierdzono śmierć twórcy Apple'a, by zespół redakcyjny przygotował materiały o zmarłym.
Postać Jobsa pobudziła zbiorową wyobraźnię. Gdy Jobs prowadził prezentacje nowych produktów Apple'a, prawie zawsze w wypłowiałych dżinsach, czarnym golfie i białych sportowych butach, słuchano go z największą uwagą. Specjalista do spraw komunikacji marketingowej Carmine Gallo, który od dawna obserwował i opisywał dokonania Jobsa, chciał uchwycić jego fenomen w serii książek.
Steve Jobs: Sztuka prezentacji. Jak świetnie wypaść przed każdą publicznością
Tytuł oryginalny: The Presentation Secrets of Steve Jobs. How to Be Insanely Great in Front of Any Audience
Tłumaczenie: Kamila Sławińska, Robert Sławiński
Gdy Jobs prowadził prezentacje nowych produktów Apple'a, prawie zawsze w wypłowiałych dżinsach, czarnym golfie i białych sportowych butach, słuchano go z największą uwagą. Sztuka prezentacji to właściwie poradnik, który wskazuje, co robić, by dobrze wypaść przed publicznością - a źródłem inspiracji dla autora są właśnie słynne prezentacje Jobsa.
Wśród kluczowych rad znajduje się "zaangażowanie emocjonalne mówcy w przedstawianą prezentację". Gallo podkreśla także jak ważne jest zaplanowanie krok po kroku wystąpienia, łącznie z "momentem opadu szczęki" - czyli kluczowego elementu przemówienia, który powinien być najlepiej przygotowanym fragmentem. Poprzez dokładną analizę slajdów, poszczególnych słów, a nawet gestów Jobsa - czytelnik będzie wiedział jak odpowiednio "podkręcić" prezentację, by była zarówno ciekawą informacją, jak i rozrywką.
Gallo radzi także, by nagrywać swoje wystąpienia i później je analizować, jego zdaniem to najlepsza metoda doskonalenia umiejętności prezentacyjnych.
Do książki można zajrzeć tutaj.
Steve Jobs: Sekrety innowacji. Zupełnie inaczej - reguły przełomowego sukcesu
Tytuł oryginalny: The Innovation Secrets of Steve Jobs. Insanely Different Principles for Breakthrough Success
Tłumaczenie: Agnieszka Sobolewska
Druga książka Gallo, która ukazała się w Polsce, próbuje natomiast dotrzeć do zdecydowanie innej cechy Jobsa - niezwykłej kreatywności. Jak podkreśla Gallo - Steve Jobs zrewolucjonizował rynek komputerowy, muzyczny, filmowy, telekomunikacyjny, a także wzornictwo i sprzedaż detaliczną.
Gallo przedstawia najważniejsze cechy Jobsa, które pozwoliły mu wskrzesić Apple'a (firma stała na skraju bankructwa kiedy wrócił do niej w 1996 roku), a także stworzyć wiele unikalnych produktów. Autor książki uważa, że aby być kreatywnym jak Jobs, należy wykazywać się niesłabnąca ciekawością, mieć silną motywację i żywą wyobraźnię. Jego zdaniem zaledwie 3% ludzi z przekonaniem buduje życie swoich marzeń.
Zasady proponowane przez autora książki, które mają zmusić czytelnika do zmiany sposobu myślenia o własnej karierze, firmie, klientach i produktach to m.in. robić to, co się kocha, "sprzedawać marzenia nie produkty", "doprowadzić przekaz do perfekcji".
Do książki można zajrzeć tutaj.
Źródło: znak.com.pl