dzisiaj zaprezentuje Ci tutorial dzięki któremu w przyjazny sposób opanujesz
podstawowe funkcje programu Cinema 4D. Będziesz w nim korzystał z narzędzia
tekst, kształtów oraz świateł.
Krok 1: Przygotowanie projektu.
Na początku otwórz program Cinema 4D i przejdź do Render / Edit Render Settings,
bądź szybciej przyciskiem . Teraz musisz ustawić podstawowe
parametry takie jak rozdzielczość oraz format. W naszym przypadku będzie
to wystarczająca do napisu rozdzielczość Full HD (1920x1080) oraz wyjściowy
format jako .jpg Można opcjonalnie ustawić jakość Anti-Aliasing na najwyższy.
Krok 2: Tworzenie napisu 3D.
Na początku wybierz narzędzie tekst z menu przybornika. Teraz musisz odpowiednio
skonfigurować tekst. Wszystkie ustawienia znajdują się po prawej stronie
programu. W polu text wpisz frazę która Cię interesuje. W moim
przypadku będzie to mój nick. Wybieramy również czcionkę w moim przypadku
jest to Gill Sans Ultra Bold.
Teraz musisz dodać efekt 3D. W tym celu wybierz z menu przybornika
narzędzie Extrude NURBS.
Aby efekt był widoczny musisz przypisać go do jakieś warstwy w tym przypadku
warstwy tekst. Przeciągnij więc warstwę z tekstem na warstwę z Extrude NURBS,
tak aby była pod nią.
Teraz musisz ustawić efekt 3D. Jak na razie napis jest za wąski. W tym celu
klikasz na warstwę Extrude NURBS i w ustawieniach Object (obiekt) zwiększasz trzecią wartość na ok. 162 cm. Zmiany zatwierdzasz Enterem.
Okey, udało Ci się utworzyć napis 3D, Połowa drogi już za Tobą.
Krok 3: Tworzenie drzwi.
Czas utworzyć drzwi. W tym celu wybierasz Cube (sześcian) i tworzysz
coś na wygląd drzwi korzystając z narzędzi do zmiany wielkości oraz położenia.
Teraz wybierasz narzędzie Boole i układasz warstwy tak jak ja.
Jak widzisz nic się nie zmieniło. Otóż musisz zmienić widok podglądu z Gouraud Shading na Gouraud Shading Linie (gładkie cienie) na (gładkie cienie z liniami). Teraz przesuwając naszego Cube-a widzimy jak "wcina się on"
w napis.
Teraz musisz skopiować Cube-a dwa razy. Cube u samej góry powiększasz,
do Cube-a niżej dodajesz Boole. Wygląda to tak.
Czas na drzwi główne. Znowu kopiujesz pieszego cube-a, odwracasz na wygląd
drzwi i dopasowujesz do wejścia.
Teraz za pomocą narzędzia Cube oraz Sphere utwórz klamkę.
Krok 4: Tworzenie świateł.
Teraz czas na dodanie światła. Wybierz więc z menu przybornika Light (światło).
Ustawiasz go wewnątrz wejścia i ustawiasz światło tak jak na obrazku poniżej.
Jednak jak sam pewnie zauważyłeś nie widać napisu.
W tym celu dodaj jeszcze
jedno światło i ustaw prosto na napis tak aby go oświetlało.
Teraz wystarczy dodać podstawę tak aby nasz napis stał na czymś .
W tym celu z przybornika wybierasz Floor.
Krok 5: Końcowy render.
Teraz pozostało wyrenderowować nasz napis. Aby ładniej wyglądał dodamy kilka
efektów. W tym celu wchodzimy w ustawienia renderingu i wybieramy następujące
efekty:
Gotowe. Teraz wystarczy wyrenderować nasz napis i zapisać (Render / Render to Picture Viewer).
Możemy również podrasować go w PhotoShop jednak myślę że na pierwszy raz
wystarczy tych wrażeń :-D.