Odjechani.com.pl

Pełna wersja: Technikum czy liceum?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Chciałbym poznać Wasze zdanie w tej kwestii.
Lepiej iść do liceum trwającego trzy lata, które ma nas przygotować do późniejszej drogi na studia, czy też wybrać technikum?
Nauka wydłuża się wtedy o rok, ale kończymy szkołę z tytułem 'technik', który otwiera nam nowe perspektywy na rynku pracy.
Ja poszedłem do technikum ponieważ idąc do liceum mam tylko jedną drogę studia. Idąc do technikum mam do wyboru dalej iść na studia lub do pracy w wybranym wcześniej zawodzie.
Ja jestem po liceum, ale studiuję kierunek techniczny, a konkretnie automatykę i robotykę. Mój błąd, ale jakoś sobie radzę. Lepiej jest iść do technikum jeśli zamierzacie iść na kierunek techniczny, no i zawód też lepiej jest mieć jakiś niż żaden.
Ja wybrałem Liceum, wybrałem dla tego, że jest 3 letnie na studia się nie wybieram, co dopiero mówić o maturze. Technikum 4 lata, rok dłużej jest niby ten zawód, ale co z tego, jak nie raz ciężej jest znaleźć prace lepiej wykształconemu, z zawodem niż po liceum bez zawodu, takie są realia, nie ma się co oszukiwać.
W kwietniu kończę szkołę i się cieszę, że uwolnię się od głupich obowiązków. Uczymy się od małego, a i tak umieramy głupimi ;] jeszcze bym tutaj coś dodał, ale moja kultura mi na to nie pozwala :D <facepalm>
Właśnie teraz poszukują fachowców a nie studenciaków z kwitkiem i zero doświadczenia. Jak ktoś naprawdę chce znaleźć pracę i się do czegoś nadaję to znajdzie.
Według mnie także warto iść do technikum niż do liceum. Przynajmniej mamy jakiś zawód, tytuł technika no i nic nie stoi na przeszkodzi aby podejść do matury i pójść na studia. A z liceum to może się tak zdarzyć, że je skończymy i nie będzie ciekawych studiów lub inne przeszkody i zostajemy puszczeni z torbami w pewnym sensie.