Odjechani.com.pl

Pełna wersja: Prędość Internetu - O co kaman ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Mam pytanie techniczne. Ostatnio całkowicie się pogubiłem. Chodzi mi o prędkość Internetu. Po tym, co widzę, to chyba jestem całkiem zielony. Mówiąc, wprost, UPC zapewniło mi prędkość Internetu 60 MB. Ostatnio przeszedłem ze względu na TV i inne sprawy oraz Internet, który ponoć ma dawać 80 MB. Nie zauważam żadnej różnicy. Dalej gdy ściągam plik o wielkości 1 GB to mam max 1,5 Mb/s. Co do wysyłania danych (sprawdziłem na „Chomikuj”) też nie widzę żadnej różnicy. Przy 1 GB prędkość to max 600/700 kb/s. Czasem filmy, np., z CDA lub Youtube się przycinają. O co tu do cholery chodzi. Czy coś robię nie tak ? Czy to jest normalne ? Jestem w tym całkowicie zielony, więc chętnie wysłucham odpowiedzi ekspertów w tej dziedzinie zanim wywołam wojnę w salonie Orange, lub w punkcie UPC. Obecnie korzystam z przeglądarki Opera, ale wiem od członków rodziny, że przy Internet Explorer jest tak samo. Dołączam do postu screen z testu IP. (test zrobiony na przeglądarce Opera na stronie WWW.speedtest.pl). 

[Obrazek: Beztytulufd525.jpg]
Sprawdź czy na routerze nie masz ustawionego ograniczenia prędkości. Możesz też spróbować pobierać pliki z nowych stron, gdy inni w tym samym czasie nie używają internetu, aby sprawdzić czy to po prostu nie są ograniczenia stron, których używasz.
No więc jeśli chodzi router, to tak wygląda od tyłu. Poza tym nic więcej nie ma prócz diod LED i karty aktywacyjnej:

[Obrazek: 20180119_00170163aaa.jpg]

Zapomniałem dopisać, że Internet mam poprzez Wi-Fi. Jednak router ten stoi obok laptopa. Wykonałem przed chwilą jeszcze kilka testów prędkości na różnych stronach. Oto jej wyniki:

[Obrazek: 1d314a.jpg]

[Obrazek: 226340.png]

[Obrazek: 3772d6.jpg]

A teraz test sporządzony bezpośrednio ze strony Orange, który obecnie posiadam (stronka internetowa ma własny tester):