Witam, obecnie jestem studentem na zaocznych studiach informatycznych i szukam od pewnego czasu swojej pierwszej pracy lub stażu jako programista. Najczęściej używałem C++ oraz Qt. Tutaj umieściłem swoje niektóre projekty:
https://github.com/arkadiusz97 Niestety mam bardzo duży kłopot ze znalezieniem pracy czy stażu na takim stanowisku. W związku z tym mam parę pytań:
1. Czy ten problem to wina słabych umiejętności nawet jak na tylko potencjalnego stażystę czy bardziej wina tego, że piszę w C++, zamiast w np. Javie czy w C#?
2. Czy z takimi umiejętnościami, jakich użyłem do stworzenia pokazanych projektów jest sens szukać pracy/stażu jako programista czy lepiej szukać też pracy jako serwisant czy administrator sieci?
3. Czy są realne szanse, aby w obrębie jednej firmy zmienić stanowisko z np. serwisanta na programistę, jeśli dana firma zajmuje się wieloma dziedzinami?
Rozumiem, że szukasz pracy w Warszawie i nie rozumiem Twojego problemu. Rozglądaj się za ofertami dla studentów, mniej płatne, zależnie od czasu jaki jesteś w stanie poświęcić, ale nie wierzę, że nie ma dla Ciebie pracy. Nowych pod przyuczenie szukają najczęściej korpo. Pisz i dzwoń nie do jednej, dwóch, a kilkunastu firm. Nawet jeśli nie mają oferty, warto wysłać zapytanie o staż, bądź pracę z CV w załączniku. Często potrzebują, ale nie ma ogłoszeń. Jeśli odpiszą pozytywnie, umów się i zobacz jak to będzie. Technologia C++ jest b. popularna i nie powinno być problemów. Zawsze staraj się być gotowym na naukę nowości, nie szukaj ściśle pracy do tego co dokładnie Ty potrafisz, bo to tak nie działa. Możesz skorzystać z usług firm rekruterskich. Potem czekasz na telefon. Poszukaj targów pracy w okolicy, wybierz się.