Odjechani.com.pl

Pełna wersja: Czy rozwinęły Was studia informatyczne?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, wiem, że na forum była cała masa wątków w stylu "czy warto iść na studia informatyczne", itp. Ale ja mam inne pytanie skierowane do osób, które skończyły studia inżynierskie lub magisterskie na kierunku informatyka oraz, które pracują jako programiści od dłuższego czasu. Jak oceniacie ogólnie studia, które skończyliście? Czy wiedzy z nich używaliście potem w pracy? Czy uważacie, że te studia Was rozwinęły i dzięki nim macie większą praktyczną wiedzę z IT? Nie pytam o kwestie związanych z papierkiem na koniec, bo ten temat był wielokrotnie poruszany. Pytam się o to, ponieważ mija pierwszy semestr odkąd studiuję zaocznie informatykę. O ile wykładowcy mają wiedze na tematy, których uczą, o tyle mam wrażenie, że przez te pół roku nie nauczyłem się niczego przydatnego. Mam również odczucie, że te studia utrudniają mi rozwój w IT(mówię głównie o programowaniu), bo pochłaniają jednak część czasu, który mógłbym poświęcić na naukę przydanych rzeczy. Czy też mieliście takie odczucia?
Ja nie studiuję IT. Mój współlokator tak. Mam pytanie: studiujesz zaocznie?

Z rozmów mogę powiedzieć Ci tak: typ, z którym mieszkam, robi m.in. na polibudzie szkolenia, jak jest dzień pracodawcy. Za moment awansuje na seniora. Wiesz, co powiedział mu jeden z profesorów, z którym ma ćwiczenia? "Pan programistą nie zostanie". Tyle w sumie. :D
Ja się zastanawiam czy kończąc fizykę jest sens iść na informatykę? Czy da się ogarnąć to jeszcze? Też myślę o zaocznych studiach.
Zależy, w co celujesz, moim zdaniem wysokie ambicje do awansu to jedyna rzecz, która usprawiedliwia ten wybór studiów.