10.02.2011, 22:04
Prezentowanie kolekcji na manekinach to nie lada wyzwanie dla VM. Wymaga nie tylko wyczucia gustu, ale i precyzji. Ubieranie manekinów to nie tylko zachęcający zabieg wizualny, co ciężka praca fizyczna.
Producenci manekinów prześcigają się w coraz to różnych nowinkach, te ciężkie, masywne sprzed kilku lat, przeistoczyły się w lekkie, realne i elastyczne kopie ludzi.
A więc jak ogarnąć witrynę?
Istnieje kilka opcji prezentacji asortymentu na witrynie. Najpopularniejszym jest ubranie grupy manekinów w jedną kolekcję - motyw, kolorystyka, fasony itp. Prosty przykład to ubranie manekinów w kolekcję czarno-białą. Pamiętając o kontrastach i odpowiedniej systematyce, np. 1 manekin - czarne spodnie, biała bluzka; 2 manekin - czarna bluzka, białe spodnie; 3 manekin - czarna sukienka, biała torba czy kapelusz.
To oczywiście zobrazowanie koncepcji ubierania manekinów, ja jednak polecam poszaleć, zabawić się formami, kolorem. Pamiętajmy też o tym, dla kogo jest nasz sklep, czyli jaka jest nasza grupa docelowa. Stylizacje na manekinach mają być adekwatne do stylu i klimatu naszego sklepu, a przede wszystkim do klienta.
Wiele z firm posiada swoich ludzi od witryn. To specjaliści, którzy szkoleni są w centralach, aby później z precyzją zegarmistrza wystylizować manekiny na witrynach. A mało tego stylizują i aranżują całą przestrzeń dookoła. Mistrzowskie okna wystawowe w Polsce można zaobserwować na przykładach takich marek, jak H&M, Massimo Dutti, Stradivarius itp.
[attachment=23]
Błędy na witrynie!
Najczęściej popełnianymi błędami na witrynie są:
- chaos, np. przeładowanie witryny przy użyciu wielu elementów, czy produktów;
- brak klucza kolorystycznego;
- niekompletne części manekinów;
- układanie odzieży na podłodze;
- ubieranie okryć głowy na manekiny, które jej nie posiadają;
- zbyt dużo informacji na witrynie, np. używanie plakatów, manekinów i mebli jednocześnie;
- złe oświetlenie lub jego brak;
- zbyt stateczne ustawienie manekinów,
- niewyprasowana odzież, wystające metki, brak tabliczki z cenami itp.
Firmo! Zainwestuj w manekiny!
Drogi przedsiębiorco! Nie oszczędzaj na witrynie! Manekiny, światło, podesty to Twoja broń w walce z konkurencją! To właśnie okno wystawowe przyciągnie klienta lub go odstraszy! Przypilnuj też, aby kompetentna osoba zajęła się tworzeniem okna! Nie chcemy być na językach za brak gustu. Tak jak każdy człowiek, chce mieć ładny widok z okna, tak i ty chcesz mieć piękne okno wystawowe kuszące klienta do wejścia do Twojego ogrodu!
Producenci manekinów prześcigają się w coraz to różnych nowinkach, te ciężkie, masywne sprzed kilku lat, przeistoczyły się w lekkie, realne i elastyczne kopie ludzi.
A więc jak ogarnąć witrynę?
Istnieje kilka opcji prezentacji asortymentu na witrynie. Najpopularniejszym jest ubranie grupy manekinów w jedną kolekcję - motyw, kolorystyka, fasony itp. Prosty przykład to ubranie manekinów w kolekcję czarno-białą. Pamiętając o kontrastach i odpowiedniej systematyce, np. 1 manekin - czarne spodnie, biała bluzka; 2 manekin - czarna bluzka, białe spodnie; 3 manekin - czarna sukienka, biała torba czy kapelusz.
To oczywiście zobrazowanie koncepcji ubierania manekinów, ja jednak polecam poszaleć, zabawić się formami, kolorem. Pamiętajmy też o tym, dla kogo jest nasz sklep, czyli jaka jest nasza grupa docelowa. Stylizacje na manekinach mają być adekwatne do stylu i klimatu naszego sklepu, a przede wszystkim do klienta.
Wiele z firm posiada swoich ludzi od witryn. To specjaliści, którzy szkoleni są w centralach, aby później z precyzją zegarmistrza wystylizować manekiny na witrynach. A mało tego stylizują i aranżują całą przestrzeń dookoła. Mistrzowskie okna wystawowe w Polsce można zaobserwować na przykładach takich marek, jak H&M, Massimo Dutti, Stradivarius itp.
[attachment=23]
Błędy na witrynie!
Najczęściej popełnianymi błędami na witrynie są:
- chaos, np. przeładowanie witryny przy użyciu wielu elementów, czy produktów;
- brak klucza kolorystycznego;
- niekompletne części manekinów;
- układanie odzieży na podłodze;
- ubieranie okryć głowy na manekiny, które jej nie posiadają;
- zbyt dużo informacji na witrynie, np. używanie plakatów, manekinów i mebli jednocześnie;
- złe oświetlenie lub jego brak;
- zbyt stateczne ustawienie manekinów,
- niewyprasowana odzież, wystające metki, brak tabliczki z cenami itp.
Firmo! Zainwestuj w manekiny!
Drogi przedsiębiorco! Nie oszczędzaj na witrynie! Manekiny, światło, podesty to Twoja broń w walce z konkurencją! To właśnie okno wystawowe przyciągnie klienta lub go odstraszy! Przypilnuj też, aby kompetentna osoba zajęła się tworzeniem okna! Nie chcemy być na językach za brak gustu. Tak jak każdy człowiek, chce mieć ładny widok z okna, tak i ty chcesz mieć piękne okno wystawowe kuszące klienta do wejścia do Twojego ogrodu!