Odjechani.com.pl

Pełna wersja: Manekin, czyli jak Cię widzą, tak Cię piszą!
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Prezentowanie kolekcji na manekinach to nie lada wyzwanie dla VM. Wymaga nie tylko wyczucia gustu, ale i precyzji. Ubieranie manekinów to nie tylko zachęcający zabieg wizualny, co ciężka praca fizyczna.
Producenci manekinów prześcigają się w coraz to różnych nowinkach, te ciężkie, masywne sprzed kilku lat, przeistoczyły się w lekkie, realne i elastyczne kopie ludzi.

A więc jak ogarnąć witrynę?
Istnieje kilka opcji prezentacji asortymentu na witrynie. Najpopularniejszym jest ubranie grupy manekinów w jedną kolekcję - motyw, kolorystyka, fasony itp. Prosty przykład to ubranie manekinów w kolekcję czarno-białą. Pamiętając o kontrastach i odpowiedniej systematyce, np. 1 manekin - czarne spodnie, biała bluzka; 2 manekin - czarna bluzka, białe spodnie; 3 manekin - czarna sukienka, biała torba czy kapelusz.
To oczywiście zobrazowanie koncepcji ubierania manekinów, ja jednak polecam poszaleć, zabawić się formami, kolorem. Pamiętajmy też o tym, dla kogo jest nasz sklep, czyli jaka jest nasza grupa docelowa. Stylizacje na manekinach mają być adekwatne do stylu i klimatu naszego sklepu, a przede wszystkim do klienta.

Wiele z firm posiada swoich ludzi od witryn. To specjaliści, którzy szkoleni są w centralach, aby później z precyzją zegarmistrza wystylizować manekiny na witrynach. A mało tego stylizują i aranżują całą przestrzeń dookoła. Mistrzowskie okna wystawowe w Polsce można zaobserwować na przykładach takich marek, jak H&M, Massimo Dutti, Stradivarius itp.
[attachment=23]

Błędy na witrynie!
Najczęściej popełnianymi błędami na witrynie są:
- chaos, np. przeładowanie witryny przy użyciu wielu elementów, czy produktów;
- brak klucza kolorystycznego;
- niekompletne części manekinów;
- układanie odzieży na podłodze;
- ubieranie okryć głowy na manekiny, które jej nie posiadają;
- zbyt dużo informacji na witrynie, np. używanie plakatów, manekinów i mebli jednocześnie;
- złe oświetlenie lub jego brak;
- zbyt stateczne ustawienie manekinów,
- niewyprasowana odzież, wystające metki, brak tabliczki z cenami itp.

Firmo! Zainwestuj w manekiny!
Drogi przedsiębiorco! Nie oszczędzaj na witrynie! Manekiny, światło, podesty to Twoja broń w walce z konkurencją! To właśnie okno wystawowe przyciągnie klienta lub go odstraszy! Przypilnuj też, aby kompetentna osoba zajęła się tworzeniem okna! Nie chcemy być na językach za brak gustu. Tak jak każdy człowiek, chce mieć ładny widok z okna, tak i ty chcesz mieć piękne okno wystawowe kuszące klienta do wejścia do Twojego ogrodu!








Niestety realia są dalekie od tego opisu.
Firmy zazwyczaj oszczędzają a wręcz skąpią pieniędzy na zakup porządnych manekinów.
Zauważyłem jeszcze jedno zjawisko które mnie strasznie wkurza. Klienci ściągający rzeczy z manekinów (przy większych sklepach)!. Koszmar! Oczywiście nie odłoży już na miejsce tylko walnie gdzieś w kąt.
Mało tego - sprzedawca też nie odłoży tego tak jak powinien, tylko zazwyczaj czeka się na osobę od visuala.

Dla mnie to żenujące i ciężko z tym walczyć.

Kłóciłbym się jednak z opinią na temat załączonego przez Ciebie zdjęcia. Domyślam się, że zdjęcie zostało zrobione z zewnątrz. Musiałem dobrą chwilę przyglądać się temu zdjęciu, aby zauważyć tego manekina osadzonego nieco wyżej. Hmm nie przekonuje mnie ta koncepcja jako wzór czegoś wartego naśladowania...

Poza tym nie wiem czy ktoś się ze mną zgodzi - za dużo tam zbędnych pierdół (brak czytelności dla klienta).
Witryna może spełniać kilka funkcji. Niby najprostsze rozwiązania są najlepsze. Zazwyczaj oszczędzają polskie firmy. Witryna nie zawsze musi prezentować odzież, to punkt zaczepienia, zachęta do wejścia. Odchodzi się też od komercyjnego podejścia na rzecz "sztuki użytkowej". Foto z posta jest tego świetnym przykładem. Nie jest to rozwiązanie dla każdego!

A co do otwartych witryn! Jest to też forma oszczędności! Jak można zauważyć większość dużych sieciówek ma "zamknięte" witryny, niedostępne dla klienta. Mało jest sklepów, gdzie można dotknąć manekina z witryny, czy ściągnąć z niego odzież.
Pamiętajmy, aby stworzyć "nietykalną" witrynę musi być ona odseparowana od sali sprzedaży, aby mogła spełniać swoje kluczowe zadanie, czyli zachęcać klienta do wejścia do sklepu!
Pamiętajmy, że witryna ma cieszyć oko, kusić, a stylizacje manekinów mają być wzorem do naśladowania.

Otwarta witryna z manekinami nie jest łatwa do utrzymania w czystości! Dlatego powinno się mieć ją na oku! Jej funkcją jest raczej prezentacja kolekcji, niż przekazywanie większych walorów artystycznych. Sprawdza się raczej w komercyjnych sklepach, outletach czy "domowych" sklepikach.