18.09.2011, 19:19
1.Informacje ogólne.
1.1. Minecraft- Co to?
2. Single Player
2.1. Podstawowe informacje o rozgrywce.
2.2. Opisy przedmiotów.
2.3. Dodawanie modyfikacji.
2.4. Dodawanie tzw. TexturePack'ów.
2.5. Wgrywanie save'ów.
2.6. Opisy mobów i zwierząt. [UPDATE!!!!!!!!!!]
3. MultiPlayer
3.1. Podstawowe informacje o rozgrywce w trybie MP.
3.2. Dołącznie do serwera
1.1. Minecraft - Co to?
Minecraft - sandboxowa gra komputerowa, która pozwala graczowi budować konstrukcje z sześciennych kostek w świecie 3D. Nie ma żadnej fabuły. Gracz robi na co ma tylko ochotę. Ogromny wybór materiałów i surowców pozwala graczowi zrealizować swoje najśmielsze fantazje budowlane. Gra oferuje nam dwa tryby rozgrywki. SinglePlayer (gra jednoosobowa) i MultiPlayer (gra wieloosobowa, sieciowa). Projektantem gry jest Markus Persson. Najczęściej spotykany pod pseudonimem "Notch". Gra pojawiła się na rynku 17 maja 2009 roku w wersji "Classic". Wersja Alpha: 28 czerwca 2010, Beta: 20 grudnia 2010. Obecnie można grać na wersji Beta 1.6.6. Przewidywana data wydania wersji "Finalnej" 1.7 to 11 listopada 2011 roku. Czekamy z niecierpliwością
Gra nie jest darmowa. Na oficjalnej stronie jest możliwość kupienia Gift-Code'u aktywującego grę do "Premium". Obecnie cena to €14.95. Ok 60 zł. Jest możliwość grania w pełną wersję gry (nie premium) na tzw. wersji scracowanej.
Oficjalna strona gry: minecraft.net
2.1. Podstawowe informacje rozgrywce
SinglePlayer - czyli tryb jednoosobowy. Tworzymy własny świat. Mamy do dyspozycji niskończone ilości terenów, ogromne płaszczyzny, góry i lasy. Możemy budować wymarzone budowle. Po skończonej pracy możemy podzielić się zwoim zapisem (ang. save) z przyjaciółmi lub poprostu wrzucić go do internetu.
2.2. Opisy przedmiotów.
Stone (Kamień) - jest swego rodzaju blokiem dodanym bardzo wcześnie do Minecrafta. Na wszystkich jego bokach tekstura jest identyczna. Kamień pojawia się obficie na naturalnie wygenerowanych mapach i (oprócz powietrza) jest najczęściej spotykanym blokiem.
Ground (Ziemia) - to jeden z pierwszych bloków wprowadzonych do gry. Ma identyczną teksturę na wszystkich bokach bloku. Ziemia jest bardzo często spotykana na naturalnie wygenerowanych mapach i stanowi jedną z wyższych warstw (między trawą lub śniegiem i kamieniem). Ze względu na jej częstość występowania, uważana jest przez graczy za rodzaj bardzo delikatnego bloku, i jest niszczona przez wybuchy TNT oraz Creeperów.
Cobblestone (Bruk) - zdobywamy po zniszczeniu kilofem kamienia. Kamień spotykamy prawie wszędzie. Bruk wygląda jak kamień, który wydobywamy, ale ma na sobie ślady wydobycia. Bruk jest też podstawowym elementem narzędzi (wraz z połączeniu z patykami da nam kilof, łopatę, topór lub motykę).
Wood (drewno) - jest podstawowym blokiem w grze Minecraft, pierwszy raz wprowadzonym w trybie kreatywnym. Ma przypominającą korę powierzchnię boczną, oraz przypominającą pień górę oraz dół. Drewno jest surowcem wygenerowanym naturalnie, nie jest wytwarzane na stole craftingowym.
Wooden Planks (Deski) - są blokiem, które nie występują naturalnie na mapach,lecz są wykonane przez graczy. Tekstura daje złudzenie że jest to kilka desek połączonych w całość.Drewno może być spalane w piecu dając około 15 sekund ognia. Do stopienia całego stacku (64) przedmiotów potrzeba 43 sztuk drewna. Deski są odnawialnym źródłem energii, możliwym do uzyskania przez niszczenie bloków drewna i umieszczenie ich w polu craftingu w wersji beta.
Bedrock (Skała macierzysta) - jest niezniszczalna i można ją usunąć jedynie w multiplayerze używając oprogramowania do edycji map. Można jednak usunąć go trikami, jeden z nich polega na podłożeniu pod niego bloku ziemi i obsydianu.
Coal (Węgiel) - otrzymywany z rudy węgla kilofem drewnianym, kamiennym, żelaznym, złotym lub diamentowym, albo po przetopieniu drewna w piecu dzięki czemu powstaje Węgiel drzewny. Bryłki węgla możemy grupować po 64 na jednym polu w ekwipunku. Węgla w większości przypadków nie da się używać prawym przyciskiem myszy. Węgla używa się do stworzenia pochodni, którymi następnie możemy oświetlać ciemne pomieszczenia, oraz przestrzenie otwarte. Pochodnie nie spalają się po upływie czasu.
Iron (Żelazo) - jest uzyskiwane z rudy żelaza. Jest wykorzystywany do tworzenia narzędzi. Może mieć postać sztabki lub bloku.
Gold (Złoto) - uzyskiwane z rudy złota. Jest nacjcenniejsze w grze, jednak nie najwytrzymalsze w narzędziach. Występuje w postaci bloku lub sztabki.
Diamond (Diament) - uzyskiwany z rudy diamentu. Najwytrzymalszy i najlepszy materiał do wytwarzania narzędzi. Najrzadszy surowiec w grze. Występuje w postaci bloku lub kryształu.
Glass (Szkło) - wypalane z piasku. Jest przezroczyste, przepuszcza światło. Może być wykorzystane do zrobienia okien.
Wool (Wełna) - można ją zdobyć poprzez uderzenie owcy. Występuje w różnych kolorach, można ją kolorować barwnikami. Można wykorzystać ją do budowania kolorowych budowli.
Clay (Glina) - występuje przy zbiornikach wodnych. Wykorzystywana do wytwarzania cegieł i dalej budowy domu.
Pickaxe (Kilof) - służy do wydobycia kamienia i rud. Może być drewniany, kamienny, żelazny, złoty lub diamentowy.
Axe (Topór) - Służy do ścinania drzew. Może być drewniany, kamienny, żelazny, złoty lub diamentowy.
Shovel (Łopata) - służy do kopania w piasku lub ziemi. Może być drewniana, kamienna, żelazna, złota lub diamentowa.
Sword (Miecz) - służy do walki wręcz z potworami lub zwierzętami. Może być drewniany, kamienny, żelazny lub diamentowy.
Bow (Łuk) - służy do walki na dystans. Jest jeden rodzaj łuku. Wymaga strzał.
Armor (Zbroja) - w jej skład wchodzi: Hełm, Napierśnik, Spodnie i Buty. Te rzeczy dodają graczowi obrony.
Niektóre definicje zaczerpnięte ze strony pl.minecraftwiki.net reszta z głowy.
2.3. Dodawanie modyfikacji.
Jak zapewne większość z Was wie, istnieją modyfikacje do Minecraft'a. Niektóre ułatwiają grę, niktórę nadają troche fabuły a inne poprostu uprzyjemniają nam grę.
Co jest potrzebne do zainstalowania moda?
1.Przynajmniej raz uruchomiona gra. (przy pierwszym uruchomieniu tworzy się katalog z plikami gry)
2.ModLoader do danej wersji gry, na której gramy
3.Interesujący nas mod.
4.Ewentualne, dodatkowe modyfikacje takie jak AudioMod.
Instalacja:
1.Wchodzimy Start --> Uruchom...
2.Wpisujemy
%appdata%
i zatwierdzamy.
3.Wchodzimy .minecraft --> bin
4.Plik minecraft.jar otwieramy za pomocą programu WinRAR.
5.Otwieramy archiwum z plikami ModLoader'a i wszystkie przenosimy do pliku minecraft.jar
6.Usuwamy plik META-INF
7.Od tej pory wszystkie mody wrzucamy do pliku minecraft.jar, otworzonego za pomocą WinRAR'a.
Jeśli coś zrobimy źle przy instalacji modów, musimy usunąć cały plik .minecraft i odpalić grę od nowa.
2.4. Dodawanie tzw. TexturePack'ów.
TexturePack'i to nic innego jak textury do gry. Możemy takowe ściągnąc poprostu z sieci lub zrobić je samemu. (trzeba mieć jednak zdolności graficzne)
UWAGA! TexturePack musi mieć rozszerzenie .rar!!!!
Instalacja przykładowego TexturePack'a:
1.Ściągamy naszego TexturePack'a i zapisujemy go na dysku.
2.Wchodzimy Start --> Uruchom...
3.Wpiujemy
%appdata%
4.Wchodzimy .minecraft --> texturepacks
5.Do tego folderu wrzucamy texturepack'a.
6.Wchodzimy do gry. W menu wyberamy "Mods and Texture Packs
7.Zaznaczamy naszego texturepack'a i klikamy "Done"
GOTOWE!
2.5. Wgrywanie save'ów
Save jest to nic innego jak tylko zapis z naszej rozgrywki w trybie SinglePlayer. Możemy ściągać je z sieci lub od kolegów. Noi oczywiśćie mamy swoje save'y, ale ich nie musimy nigdzie wrzucać
Save musi być w formie folderu.
Instrukcja:
1.Wchodzimy Start --> Uruchom...
2.Wpisujemy
%appdata%
3.Wchodzimy .minecraft --> saves
4.Tam wrzucamy nasz save.
Gotowe!
2.6. Opisy mobów i zwierząt.
Moby (Potwory) - możemy je spotkać w nocy. Ich celem jest przeszkadzanie nam w rozgrywce, jednak niektórym mogą posłużyć do jej urozmaicenia. Nie lubią światła, więc choćby jedna pochodnia może uchronić nas od śmierci.
Creeper - Chyba najbardziej znana wszystkim postać. Często jest uważany za maskotkę Minecrafta. Jest zielony, ma cztery nogi i śmieszny wyraz twarzy. Jego główną cechą jest "wybuchowość". Tak, dosłownie. Kiedy tylko znajdziemy się w jego zasięgu, zaczyna "syczeć" podobnie do TNT i po kilku sekundach wybucha. Zazwyczaj zadaje śmiertelne obrażenia. Jeśli uda nam się go zabić, nie przez wybuch, mamy szansę zdobyć siarkę.
Zombie - Można je spotkać najczęściej w grupach po 2-6 osobników. Zadają dużo obrażeń. Wyglądają podobnie do gracza. Często możemy je także spotkać pod własnymi drzwiami. Kiedy uda nam się go zabić, uzyskujemy pióro. Zombie wydaje złowieszczy dźwięk, ale gdy on sam atakuje. Kiedy zaś jest atakowany wydaje charakterystyczne charczenie.
Spider (Pająk) - Można spotkać je w grupach z Zombie lub Creeperem. Potrafią wspinać się po ścianach co jest ich charakterystyczną cechą. Są czarne i mają niewielkie czerwone oczy. Nie są zbyt śline, lecz potrafią atakaować z zaskoczenia lub od tyłu. Najłatwiej jest go zabić z odległości za pomocą łuku. Kiedy go zabijemy otrzymujemy pajęczą sieć.
Szkielet - Jego charakterystyczną cechą jest łuk, z którego potrafi strzelać do gracza. To on budzi nas czasami w nocy kiedy w naszym schronieniu jest jakaś dziura. Nie jest trudnym przeciwnikiem, lecz czasami trudno w niego trafić bronią, ponieważ szybko się porusza. Kiedy go zabijemy możemy otrzymać kość.
Zwierzęta - Są dla nas zupełnie nie groźne. Możemy je spotkać na całej mapie. W dzień chodzą swobodnie w całej grze. W nocy zaś trzymają się jak najbliżej źródeł światła.
Owca - Dzięki niej uzyskujemy wełnę. Można ją spotkać na całej mapie w grupach 2-4 osobników lub samotnie. Najczęstszym gatunkiem jest owca biała. Isntnieją także owce szare i brązowe, lecz są rzadsze.
Krowa - Po jej zabiciu otrzymujemy skórę, która jest potrzebna do zrobienia zbroi. Najczęściej spotykane samotnie.
Świnia - Piękne, różowe stworzenie. Kiedy uda nam się ją upolować, otrzymamy boczek, który możemy później usmażyć i zjeść. Występują zazwyczaj samotnie.
Kurczak - Małe białe stworzenia dość rzadko spotykane. Po jego zabiciu otrzymujemy pióro.
Dołączona grafika
3.1. Podstawowe informacje o rozgrywce w trybie MP
Minecraft Multiplayer - ten tryb rozgrywki pozwala nam na dołączenie do serwera naszych przyjaciół, lub do serwera znalezionego w internecie. Jest kilka rodzajów serwerów Multiplayer: FreeBuild - Każdy może budować gdzie chce, może mieć własną budowlę, RolePlay - czyli naśladowanie prawdziwego życia, na takim serwerze mogą znaleźć się rangi, zawody a nawet odpowiednie uprawnienia. Survival - na takim serwerze walczymy o to aby przetrwać. Sami budujemy sobie schronienie. Serwery dzielą się także na: Hamachi, No Hamachi i Dedykowane/VPS. Serwery Hamachi są najczęsciej stawiane na zwykłych komputerach graczy. Hamachi to program który pozwala podłączyć się do sieci na której jest serwer. Serwery No Hamachi są stawiane na routerze. To już, że tak powiem wyższa szkoła jazdy , Serwery Dedykowane/VPS trzeba wykupić. Taki zakup oferują hostingi, które mają swoje siedziby, mają ogromne serwerownie i to w nich stoi nasz serwer. Najczęsciej takie hostingi mają swoje serwerownie za granicą, np, w Niemczech czy Holandii.
1.1. Minecraft- Co to?
2. Single Player
2.1. Podstawowe informacje o rozgrywce.
2.2. Opisy przedmiotów.
2.3. Dodawanie modyfikacji.
2.4. Dodawanie tzw. TexturePack'ów.
2.5. Wgrywanie save'ów.
2.6. Opisy mobów i zwierząt. [UPDATE!!!!!!!!!!]
3. MultiPlayer
3.1. Podstawowe informacje o rozgrywce w trybie MP.
3.2. Dołącznie do serwera
1.1. Minecraft - Co to?
Minecraft - sandboxowa gra komputerowa, która pozwala graczowi budować konstrukcje z sześciennych kostek w świecie 3D. Nie ma żadnej fabuły. Gracz robi na co ma tylko ochotę. Ogromny wybór materiałów i surowców pozwala graczowi zrealizować swoje najśmielsze fantazje budowlane. Gra oferuje nam dwa tryby rozgrywki. SinglePlayer (gra jednoosobowa) i MultiPlayer (gra wieloosobowa, sieciowa). Projektantem gry jest Markus Persson. Najczęściej spotykany pod pseudonimem "Notch". Gra pojawiła się na rynku 17 maja 2009 roku w wersji "Classic". Wersja Alpha: 28 czerwca 2010, Beta: 20 grudnia 2010. Obecnie można grać na wersji Beta 1.6.6. Przewidywana data wydania wersji "Finalnej" 1.7 to 11 listopada 2011 roku. Czekamy z niecierpliwością
Gra nie jest darmowa. Na oficjalnej stronie jest możliwość kupienia Gift-Code'u aktywującego grę do "Premium". Obecnie cena to €14.95. Ok 60 zł. Jest możliwość grania w pełną wersję gry (nie premium) na tzw. wersji scracowanej.
Oficjalna strona gry: minecraft.net
2.1. Podstawowe informacje rozgrywce
SinglePlayer - czyli tryb jednoosobowy. Tworzymy własny świat. Mamy do dyspozycji niskończone ilości terenów, ogromne płaszczyzny, góry i lasy. Możemy budować wymarzone budowle. Po skończonej pracy możemy podzielić się zwoim zapisem (ang. save) z przyjaciółmi lub poprostu wrzucić go do internetu.
2.2. Opisy przedmiotów.
Stone (Kamień) - jest swego rodzaju blokiem dodanym bardzo wcześnie do Minecrafta. Na wszystkich jego bokach tekstura jest identyczna. Kamień pojawia się obficie na naturalnie wygenerowanych mapach i (oprócz powietrza) jest najczęściej spotykanym blokiem.
Ground (Ziemia) - to jeden z pierwszych bloków wprowadzonych do gry. Ma identyczną teksturę na wszystkich bokach bloku. Ziemia jest bardzo często spotykana na naturalnie wygenerowanych mapach i stanowi jedną z wyższych warstw (między trawą lub śniegiem i kamieniem). Ze względu na jej częstość występowania, uważana jest przez graczy za rodzaj bardzo delikatnego bloku, i jest niszczona przez wybuchy TNT oraz Creeperów.
Cobblestone (Bruk) - zdobywamy po zniszczeniu kilofem kamienia. Kamień spotykamy prawie wszędzie. Bruk wygląda jak kamień, który wydobywamy, ale ma na sobie ślady wydobycia. Bruk jest też podstawowym elementem narzędzi (wraz z połączeniu z patykami da nam kilof, łopatę, topór lub motykę).
Wood (drewno) - jest podstawowym blokiem w grze Minecraft, pierwszy raz wprowadzonym w trybie kreatywnym. Ma przypominającą korę powierzchnię boczną, oraz przypominającą pień górę oraz dół. Drewno jest surowcem wygenerowanym naturalnie, nie jest wytwarzane na stole craftingowym.
Wooden Planks (Deski) - są blokiem, które nie występują naturalnie na mapach,lecz są wykonane przez graczy. Tekstura daje złudzenie że jest to kilka desek połączonych w całość.Drewno może być spalane w piecu dając około 15 sekund ognia. Do stopienia całego stacku (64) przedmiotów potrzeba 43 sztuk drewna. Deski są odnawialnym źródłem energii, możliwym do uzyskania przez niszczenie bloków drewna i umieszczenie ich w polu craftingu w wersji beta.
Bedrock (Skała macierzysta) - jest niezniszczalna i można ją usunąć jedynie w multiplayerze używając oprogramowania do edycji map. Można jednak usunąć go trikami, jeden z nich polega na podłożeniu pod niego bloku ziemi i obsydianu.
Coal (Węgiel) - otrzymywany z rudy węgla kilofem drewnianym, kamiennym, żelaznym, złotym lub diamentowym, albo po przetopieniu drewna w piecu dzięki czemu powstaje Węgiel drzewny. Bryłki węgla możemy grupować po 64 na jednym polu w ekwipunku. Węgla w większości przypadków nie da się używać prawym przyciskiem myszy. Węgla używa się do stworzenia pochodni, którymi następnie możemy oświetlać ciemne pomieszczenia, oraz przestrzenie otwarte. Pochodnie nie spalają się po upływie czasu.
Iron (Żelazo) - jest uzyskiwane z rudy żelaza. Jest wykorzystywany do tworzenia narzędzi. Może mieć postać sztabki lub bloku.
Gold (Złoto) - uzyskiwane z rudy złota. Jest nacjcenniejsze w grze, jednak nie najwytrzymalsze w narzędziach. Występuje w postaci bloku lub sztabki.
Diamond (Diament) - uzyskiwany z rudy diamentu. Najwytrzymalszy i najlepszy materiał do wytwarzania narzędzi. Najrzadszy surowiec w grze. Występuje w postaci bloku lub kryształu.
Glass (Szkło) - wypalane z piasku. Jest przezroczyste, przepuszcza światło. Może być wykorzystane do zrobienia okien.
Wool (Wełna) - można ją zdobyć poprzez uderzenie owcy. Występuje w różnych kolorach, można ją kolorować barwnikami. Można wykorzystać ją do budowania kolorowych budowli.
Clay (Glina) - występuje przy zbiornikach wodnych. Wykorzystywana do wytwarzania cegieł i dalej budowy domu.
Pickaxe (Kilof) - służy do wydobycia kamienia i rud. Może być drewniany, kamienny, żelazny, złoty lub diamentowy.
Axe (Topór) - Służy do ścinania drzew. Może być drewniany, kamienny, żelazny, złoty lub diamentowy.
Shovel (Łopata) - służy do kopania w piasku lub ziemi. Może być drewniana, kamienna, żelazna, złota lub diamentowa.
Sword (Miecz) - służy do walki wręcz z potworami lub zwierzętami. Może być drewniany, kamienny, żelazny lub diamentowy.
Bow (Łuk) - służy do walki na dystans. Jest jeden rodzaj łuku. Wymaga strzał.
Armor (Zbroja) - w jej skład wchodzi: Hełm, Napierśnik, Spodnie i Buty. Te rzeczy dodają graczowi obrony.
Niektóre definicje zaczerpnięte ze strony pl.minecraftwiki.net reszta z głowy.
2.3. Dodawanie modyfikacji.
Jak zapewne większość z Was wie, istnieją modyfikacje do Minecraft'a. Niektóre ułatwiają grę, niktórę nadają troche fabuły a inne poprostu uprzyjemniają nam grę.
Co jest potrzebne do zainstalowania moda?
1.Przynajmniej raz uruchomiona gra. (przy pierwszym uruchomieniu tworzy się katalog z plikami gry)
2.ModLoader do danej wersji gry, na której gramy
3.Interesujący nas mod.
4.Ewentualne, dodatkowe modyfikacje takie jak AudioMod.
Instalacja:
1.Wchodzimy Start --> Uruchom...
2.Wpisujemy
%appdata%
i zatwierdzamy.
3.Wchodzimy .minecraft --> bin
4.Plik minecraft.jar otwieramy za pomocą programu WinRAR.
5.Otwieramy archiwum z plikami ModLoader'a i wszystkie przenosimy do pliku minecraft.jar
6.Usuwamy plik META-INF
7.Od tej pory wszystkie mody wrzucamy do pliku minecraft.jar, otworzonego za pomocą WinRAR'a.
Jeśli coś zrobimy źle przy instalacji modów, musimy usunąć cały plik .minecraft i odpalić grę od nowa.
2.4. Dodawanie tzw. TexturePack'ów.
TexturePack'i to nic innego jak textury do gry. Możemy takowe ściągnąc poprostu z sieci lub zrobić je samemu. (trzeba mieć jednak zdolności graficzne)
UWAGA! TexturePack musi mieć rozszerzenie .rar!!!!
Instalacja przykładowego TexturePack'a:
1.Ściągamy naszego TexturePack'a i zapisujemy go na dysku.
2.Wchodzimy Start --> Uruchom...
3.Wpiujemy
%appdata%
4.Wchodzimy .minecraft --> texturepacks
5.Do tego folderu wrzucamy texturepack'a.
6.Wchodzimy do gry. W menu wyberamy "Mods and Texture Packs
7.Zaznaczamy naszego texturepack'a i klikamy "Done"
GOTOWE!
2.5. Wgrywanie save'ów
Save jest to nic innego jak tylko zapis z naszej rozgrywki w trybie SinglePlayer. Możemy ściągać je z sieci lub od kolegów. Noi oczywiśćie mamy swoje save'y, ale ich nie musimy nigdzie wrzucać
Save musi być w formie folderu.
Instrukcja:
1.Wchodzimy Start --> Uruchom...
2.Wpisujemy
%appdata%
3.Wchodzimy .minecraft --> saves
4.Tam wrzucamy nasz save.
Gotowe!
2.6. Opisy mobów i zwierząt.
Moby (Potwory) - możemy je spotkać w nocy. Ich celem jest przeszkadzanie nam w rozgrywce, jednak niektórym mogą posłużyć do jej urozmaicenia. Nie lubią światła, więc choćby jedna pochodnia może uchronić nas od śmierci.
Creeper - Chyba najbardziej znana wszystkim postać. Często jest uważany za maskotkę Minecrafta. Jest zielony, ma cztery nogi i śmieszny wyraz twarzy. Jego główną cechą jest "wybuchowość". Tak, dosłownie. Kiedy tylko znajdziemy się w jego zasięgu, zaczyna "syczeć" podobnie do TNT i po kilku sekundach wybucha. Zazwyczaj zadaje śmiertelne obrażenia. Jeśli uda nam się go zabić, nie przez wybuch, mamy szansę zdobyć siarkę.
Zombie - Można je spotkać najczęściej w grupach po 2-6 osobników. Zadają dużo obrażeń. Wyglądają podobnie do gracza. Często możemy je także spotkać pod własnymi drzwiami. Kiedy uda nam się go zabić, uzyskujemy pióro. Zombie wydaje złowieszczy dźwięk, ale gdy on sam atakuje. Kiedy zaś jest atakowany wydaje charakterystyczne charczenie.
Spider (Pająk) - Można spotkać je w grupach z Zombie lub Creeperem. Potrafią wspinać się po ścianach co jest ich charakterystyczną cechą. Są czarne i mają niewielkie czerwone oczy. Nie są zbyt śline, lecz potrafią atakaować z zaskoczenia lub od tyłu. Najłatwiej jest go zabić z odległości za pomocą łuku. Kiedy go zabijemy otrzymujemy pajęczą sieć.
Szkielet - Jego charakterystyczną cechą jest łuk, z którego potrafi strzelać do gracza. To on budzi nas czasami w nocy kiedy w naszym schronieniu jest jakaś dziura. Nie jest trudnym przeciwnikiem, lecz czasami trudno w niego trafić bronią, ponieważ szybko się porusza. Kiedy go zabijemy możemy otrzymać kość.
Zwierzęta - Są dla nas zupełnie nie groźne. Możemy je spotkać na całej mapie. W dzień chodzą swobodnie w całej grze. W nocy zaś trzymają się jak najbliżej źródeł światła.
Owca - Dzięki niej uzyskujemy wełnę. Można ją spotkać na całej mapie w grupach 2-4 osobników lub samotnie. Najczęstszym gatunkiem jest owca biała. Isntnieją także owce szare i brązowe, lecz są rzadsze.
Krowa - Po jej zabiciu otrzymujemy skórę, która jest potrzebna do zrobienia zbroi. Najczęściej spotykane samotnie.
Świnia - Piękne, różowe stworzenie. Kiedy uda nam się ją upolować, otrzymamy boczek, który możemy później usmażyć i zjeść. Występują zazwyczaj samotnie.
Kurczak - Małe białe stworzenia dość rzadko spotykane. Po jego zabiciu otrzymujemy pióro.
Dołączona grafika
3.1. Podstawowe informacje o rozgrywce w trybie MP
Minecraft Multiplayer - ten tryb rozgrywki pozwala nam na dołączenie do serwera naszych przyjaciół, lub do serwera znalezionego w internecie. Jest kilka rodzajów serwerów Multiplayer: FreeBuild - Każdy może budować gdzie chce, może mieć własną budowlę, RolePlay - czyli naśladowanie prawdziwego życia, na takim serwerze mogą znaleźć się rangi, zawody a nawet odpowiednie uprawnienia. Survival - na takim serwerze walczymy o to aby przetrwać. Sami budujemy sobie schronienie. Serwery dzielą się także na: Hamachi, No Hamachi i Dedykowane/VPS. Serwery Hamachi są najczęsciej stawiane na zwykłych komputerach graczy. Hamachi to program który pozwala podłączyć się do sieci na której jest serwer. Serwery No Hamachi są stawiane na routerze. To już, że tak powiem wyższa szkoła jazdy , Serwery Dedykowane/VPS trzeba wykupić. Taki zakup oferują hostingi, które mają swoje siedziby, mają ogromne serwerownie i to w nich stoi nasz serwer. Najczęsciej takie hostingi mają swoje serwerownie za granicą, np, w Niemczech czy Holandii.