Karol
21.10.2011, 20:35
W piątek, 14 października 2011 roku o godz. 9.00 swoje podwoje rozpoczęła Galeria Ostrovia w Ostrowie Wielkopolskim. Otwarcie centrum zostało rozpoczęte uroczystym przecięciem wstęgi przez inwestora Josefa Sallera oraz Prezydenta Miasta - Jarosława Urbaniaka. Obiekt położony jest obok drogi krajowej nr 25 i obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego dla drogi ekspresowej S11. Lokalizacja Ostrovii – przy głównym węźle nowej obwodnicy Ostrowa umożliwia dogodny dojazd nie tylko mieszkańcom Ostrowa i Kalisza, ale również wielu okolicznych, mniejszych miast.
Na zmotoryzowanych klientów czeka aż 1300 miejsc parkingowych. Obszar bezpośredniego oddziaływania inwestycji obejmuje ponad 350 tys. osób. Do tej pory dla tych klientów najbliższe nowoczesne obiekty handlowe znajdowały się w Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi czyli w odległości ponad 100 km. Wszyscy jednoznacznie podkreślali, że wybudowanie Galerii Ostrovia to strzał w 10.
Na Klientów czeka ok. 100 sklepów, w tym jedyny w mieście hipermarket Tesco oraz market typu „dom i ogórd” sieci OBI. Warto wymienić marki takie jak: H&M, C&A, New Yorker, sklepy Grupy LPP takie jak: Reserved, Mohito, Cropp, House, a także Empik, Smyk, Media Expert, Deichmann, Takko, Rossmann, CCC, Pepco, Martes Sport, Carry, Camaieu, Orsay, Douglas, Apart, Yes, Vision Express, Lee Wrangler. Bogata oferta gastronomiczna w oryginalnie urządzonym food courcie skład się z 8 punktów restauracyjnych - w tym między innymi Italian Pizza, 3xNaj oraz jedynym w regionie lokalem KFC. Klienci mogą skorzystać również z kawiarni Cafe Club, lodziarni Grycan oraz cukierni.
Tego dnia na terenie centrum przechadzali się mimowie, szczudlarze oraz człowiek na monocyklu. Hostessy rozdawały baloniki i cukierki. Dla pierwszych klientów przygotowano również liczne występy artystów, m.in.: Klaun Dyzio; Molo i Frodo – znanych z programu Mam Talent, Teatr Pinezka oraz zachęcający do zakupów w gorących kubańskich rytmach Jose Torres (Hose Tores). Centrum zorganizowało konkurs z licznymi nagrodami pod tytułem „W samo południe”, który polegał na zrobieniu zakupów najbliżej godz. 12.00.
Wystrój wewnątrz galerii robi wrażenie przytulnego miejsca do robienia zakupów i spędzania wolnego czasu – dużo światła, zieleni, miejsc odpoczynku, ławek, wygodnych skórzanych foteli oraz efektownej fontanny z żywymi rybami. Oryginalnym detalem jest wmurowana w podłogę mapa Ostrowa Wielkopolskiego. Galeria Ostrovia przygotowała również liczne udogodnienia dla odwiedzających takie jak: bezpłatny Internet oraz pokój matki i dziecka.
Sądząc po tłumach w galerii i brakiem miejsc na parkingu w pierwszym dniu funkcjonowania obiektu, można śmiało powiedzieć, że Galeria Ostrovia zaskarbiła sobie przychylność lokalnej społeczności i na dobre zagościła w ich świadomości. Inwestorem Galerii Ostrovia jest firma West Investment z grupy Saller, która już wspomina o powiększeniu swojej oferty w Ostrowie.