B0hazard
11.11.2011, 00:23
Witajcie,
Dawno nikt nie robił żadnych poradników więc jako junior mod, zajmujący się grafiką muszę to zmienić. Dzisiaj pokażę jak uzyskać efekt "Terminatora" z filmu "Terminator". Pokażę to na przygładzie znanego aktora z filmu "Dr. House". Więc bierzmy się do roboty.
1) Na początek otwieramy program PhotoShop CS5, oraz z menu tradycyjnie wybieramy: Plik -> Otwórz -> Nasz Obrazek
2) Ok, teraz usuwamy tło, robimy to za pomocą "Magicznej Gumki". Wybieramy narzędzie "Magiczna Gumka" i klikamy na nasze białe tło. WAŻNE! Gdy otworzyliśmy obrazek jest on warstwą "tło" którą musimy "Powielić" za pomocą polecenia: PPM -> Powiel Warstwę. Inaczej nie usuniemy tła!
3) Dobra gdy wykonaliśmy tą operację musimy otworzyć drugi obrazek a w zasadzie naszą teksturę "terminatora". Nie będe tego opisywał bo myślę że każdy się domyśli. Oczywiście zaznaczamy nasz obrazek, i wkleiamy w projekt z naszym doktorem. Teraz za pomocą transformacji (Ctrl + T) musimy dopasować twarz terminatora do twarzy House'a, (możemy ustawić krycie warstwy na 45% wtedy będziemy widzieć gdzie ustawiamy teksturę ponieważ będzie ona przezroczysta). Robimy to tak jak na obrazku poniżej:
4) Kolejną czynnością jaką musimy wykonać to takie przebicia tekstury. Na początek dodajemy maskę wektorową którą tworzymy klikając przycisk "Dodaj Maskę wektorową" który znajduje się pod warstwami projektu. Za pomocą "Wiadry z farbą" klikamy na projekcie zamalowując je kolorem czarnym jest to ważne! Nasza tekstura powinna zniknąć. Teraz wybieramy twardy pędzel o dowolnej wielkości, kolor biały i zamalowujemy te części twarzy które ma być widać. Działa to na zasadzie iż biały kolor jest tak jakby gumka.
5) Teraz gdy jesteśmy na warstwie z maską klikamy PPM -> Opcje Mieszania i ustawiamy takie wartości:
Zakładka "Cień wewnętrzny"
Kolor - #700c0c
Krycie - 75%
Kąt - 128 Stopni
Szum - 0%
Zakładka "Blask zewnętrzny"
Kolor - #700c0c
Rozmiar - 2 pkis
Tryb Mieszania - Pomnóż
Zakładka "Blask Wewnętrzny"
Kolor - #700c0c
Tryb Mieszania - Pomnóż
Zatwierdzamy wszystko przyciskiem "OK".
6) Teraz powiększamy sobie naszą pracę za pomocą narzędzia "Lupa" lub skrótem Alt (lewy) + kółko myszki. Wybieramy plamisty pędzel (do pobrania w sieci musicie poszukać, lecz pewnie ktoś kto czyta ten poradnik już posiada w swoim zbiorze bardzo dużo pędzli), wybieramy kolor czarny i lekko rozmazowujemy "rany" tak jak na obrazku poniżej.
7) Teraz ustawiamy krzywe, robiłem to już w innym poradniku więc nie będe opisywał gdzie to jest i jak to znaleźć. Ustawiamy według własnegu gustu tylko zakładkę "RGB" (było to już w wcześniejszym poraniku) aby uzyskać taki efekt:
8) Teraz możemy dodać jakieś własne tło i gotowe! Oto wynik naszej pracy.
Dziękuje za przeczytanie.
Dawno nikt nie robił żadnych poradników więc jako junior mod, zajmujący się grafiką muszę to zmienić. Dzisiaj pokażę jak uzyskać efekt "Terminatora" z filmu "Terminator". Pokażę to na przygładzie znanego aktora z filmu "Dr. House". Więc bierzmy się do roboty.
1) Na początek otwieramy program PhotoShop CS5, oraz z menu tradycyjnie wybieramy: Plik -> Otwórz -> Nasz Obrazek
2) Ok, teraz usuwamy tło, robimy to za pomocą "Magicznej Gumki". Wybieramy narzędzie "Magiczna Gumka" i klikamy na nasze białe tło. WAŻNE! Gdy otworzyliśmy obrazek jest on warstwą "tło" którą musimy "Powielić" za pomocą polecenia: PPM -> Powiel Warstwę. Inaczej nie usuniemy tła!
3) Dobra gdy wykonaliśmy tą operację musimy otworzyć drugi obrazek a w zasadzie naszą teksturę "terminatora". Nie będe tego opisywał bo myślę że każdy się domyśli. Oczywiście zaznaczamy nasz obrazek, i wkleiamy w projekt z naszym doktorem. Teraz za pomocą transformacji (Ctrl + T) musimy dopasować twarz terminatora do twarzy House'a, (możemy ustawić krycie warstwy na 45% wtedy będziemy widzieć gdzie ustawiamy teksturę ponieważ będzie ona przezroczysta). Robimy to tak jak na obrazku poniżej:
4) Kolejną czynnością jaką musimy wykonać to takie przebicia tekstury. Na początek dodajemy maskę wektorową którą tworzymy klikając przycisk "Dodaj Maskę wektorową" który znajduje się pod warstwami projektu. Za pomocą "Wiadry z farbą" klikamy na projekcie zamalowując je kolorem czarnym jest to ważne! Nasza tekstura powinna zniknąć. Teraz wybieramy twardy pędzel o dowolnej wielkości, kolor biały i zamalowujemy te części twarzy które ma być widać. Działa to na zasadzie iż biały kolor jest tak jakby gumka.
5) Teraz gdy jesteśmy na warstwie z maską klikamy PPM -> Opcje Mieszania i ustawiamy takie wartości:
Zakładka "Cień wewnętrzny"
Kolor - #700c0c
Krycie - 75%
Kąt - 128 Stopni
Szum - 0%
Zakładka "Blask zewnętrzny"
Kolor - #700c0c
Rozmiar - 2 pkis
Tryb Mieszania - Pomnóż
Zakładka "Blask Wewnętrzny"
Kolor - #700c0c
Tryb Mieszania - Pomnóż
Zatwierdzamy wszystko przyciskiem "OK".
6) Teraz powiększamy sobie naszą pracę za pomocą narzędzia "Lupa" lub skrótem Alt (lewy) + kółko myszki. Wybieramy plamisty pędzel (do pobrania w sieci musicie poszukać, lecz pewnie ktoś kto czyta ten poradnik już posiada w swoim zbiorze bardzo dużo pędzli), wybieramy kolor czarny i lekko rozmazowujemy "rany" tak jak na obrazku poniżej.
7) Teraz ustawiamy krzywe, robiłem to już w innym poradniku więc nie będe opisywał gdzie to jest i jak to znaleźć. Ustawiamy według własnegu gustu tylko zakładkę "RGB" (było to już w wcześniejszym poraniku) aby uzyskać taki efekt:
8) Teraz możemy dodać jakieś własne tło i gotowe! Oto wynik naszej pracy.
Dziękuje za przeczytanie.