04.03.2012, 23:53
3 listopada 1976 (Julianka) - zginęło 25 osób, a 79 było rannych.
9 lipca 1977 r. (pod Wrocławiem) - zginęło 11 osób, a ponad 40 odniosło obrażenia.
Lokomotywa spalinowa uciekła ze szlaku zderzając się z pociągiem pospiesznym.
19 sierpnia 1980 r. (Otłoczyn) - zginęło 65 osób, a rannych zostało 66 osób,
z których dwie zmarły w szpitalu w następstwie odniesionych obrażeń.
Doszło do zderzenia pociągu towarowego z osobym
20 sierpnia 1990 r (Ursus - Warszawa) zginęło16 osób, a 43 zostało rannych.
Katastrofa kolejowa. Powodem jej było najechanie jednego pociągu na koniec
drugiego.
5 maja 1997 r. (Reptowo) - zginęło 12, a rannych zostało 36 osób.
3 marca 2012[22] - (Chałupki k/Szczekocin) zginęło 16 osób, a rannych zostało 54 osób.
Doszło do czołowego zderzenia pociągów.
Inne katastrofy
Wzorowałem się na: wp.pl oraz wikipedia.pl
W katastrofie brały udział dwa nocne pociągi pospieszne – nr 3503 (z Krakowa na Hel) i nr 2601 (rel. Lublin – Wrocław Główny). Do zdarzenia doszło przy słabej widoczności, spowodowanej zamgleniem. Na stacji zaplanowano wyprzedzanie pociągu 3503 (który skierowano na tor dodatkowy) przez 2601 (miał przejechać przez Juliankę bez zatrzymania). Przed dojechaniem do kolejnej stacji, Turowa, pociąg zatrzymał się jednak podjeżdżając pod wzniesienie, a następnie zaczął cofać, aż dojechał z powrotem do stacji w Juliance. Nie spowodowało to reakcji maszynisty ani jego pomocnika (jak się później okazało, zasnęli, będąc pod wpływem alkoholu). W tym czasie przygotowano drogę przebiegu dla pociągu 3503, zmieniając nastawienie urządzeń sterowania ruchem – gdy pociąg 2601 wjechał z powrotem na stację Julianka, przejechał przez rozjazdy i został skierowany na tor zajęty przez pociąg 3503 – ostatni wagon cofającego się pociągu uderzył w lokomotywę (EU07-168). Tragiczne w skutkach najechanie spowodowało śmierć 25 osób, dalsze 79 zostało rannych. Wśród osób poszkodowanych znajdowali się przede wszystkim pasażerowie ostatniego wagonu pociągu do Wrocławia, nic nie stało się natomiast drużynie trakcyjnej z uszkodzonej lokomotywy pociągu 3503 – maszynista i pomocnik uciekli z elektrowozu chwilę przed katastrofą.
Żródło: Wikipedia.pl
9 lipca 1977 r. (pod Wrocławiem) - zginęło 11 osób, a ponad 40 odniosło obrażenia.
Lokomotywa spalinowa uciekła ze szlaku zderzając się z pociągiem pospiesznym.
19 sierpnia 1980 r. (Otłoczyn) - zginęło 65 osób, a rannych zostało 66 osób,
z których dwie zmarły w szpitalu w następstwie odniesionych obrażeń.
Doszło do zderzenia pociągu towarowego z osobym
20 sierpnia 1990 r (Ursus - Warszawa) zginęło16 osób, a 43 zostało rannych.
Katastrofa kolejowa. Powodem jej było najechanie jednego pociągu na koniec
drugiego.
5 maja 1997 r. (Reptowo) - zginęło 12, a rannych zostało 36 osób.
O godzinie 12:25 podczas przejazdu bez zatrzymania przez stację Reptowo pociągu pospiesznego nr 83102 Barbakan, w momencie przejazdu szóstego od czoła pociągu wagonu osobowego nastąpiła zmiana położenia zwrotnicy rozjazdu, po którym następował przejazd tego pociągu. W następstwie zmiany położenia zwrotnicy, przy prędkości pociągu wynoszącej około 116 km/h, doszło do gwałtownej jazdy dwutorowej pociągu Barbakan, jego wykolejenia i rozerwania sprzęgów śrubowych pomiędzy wagonem szóstym i siódmym. Rozerwanie pociągu spowodowało natychmiastowy spadek ciśnienia w przewodzie hamulcowym pociągu i hamowanie nagłe. Dynamika wykolejenia i wysoka prędkość, przy jakiej do niego doszło spowodowała, iż oderwana część pociągu (wagony od siódmego do jedenastego) wjechała na tor główny dodatkowy nr 4, który był zajęty przez pociąg towarowy nr 84368. Nastąpiło najechanie wagonów pociągu Barbakan na ostatnie wagony pociągu towarowego. W wyniku najechania nastąpiło uszkodzenie wagonu barowego całkowicie dezintegrujące jego konstrukcję i jego wniknięcie w platformy pociągu towarowego, które skutkowało rozerwaniem jego prawej ściany bocznej i całkowitym zniszczeniem wnętrza tego wagonu. Łącznie wykolejonych i uszkodzonych zostało pięć wagonów pasażerskich, spośród których uszkodzenia czterech wagonów kwalifikowały je do kasacji, a jednego do naprawy oraz trzy wagony pociągu towarowego, spośród których wszystkie zostały zakwalifikowane do kasacji. W następstwie uderzenia wagonów w pociąg towarowy śmierć na miejscu poniosło jedenaście osób (jedna osoba zmarła w szpitalu w wyniku odniesionych obrażeń), a rannych zostało trzydzieści sześć osób.
3 marca 2012[22] - (Chałupki k/Szczekocin) zginęło 16 osób, a rannych zostało 54 osób.
Doszło do czołowego zderzenia pociągów.
Inne katastrofy
Wzorowałem się na: wp.pl oraz wikipedia.pl