02.10.2016, 09:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.10.2016, 09:36 przez Swordancer.)
Nie, po prostu inaczej podchodzę do diagnostyki komputera. Np. zanim zacznie się odłączać podzespoły komputera, wolę odłączyć zasilacz, podłączyć go do sieci, zewrzeć piny załączenia i zmierzyć miernikiem napięcia na wyjściach, oczywiście zależy od tego, czy ktoś ma miernik i wie, które piny zewrzeć. W przypadku powolnego działania komputera, zaczynanie od uruchamiania innego systemu, gdzie szary user nie ma pojęcia co to jest bootowalny z pena czy płyty system, może być zbyt toporne i czasochłonne.
Poszukiwanie źródła tego typu problemu, zacząłbym od sprawdzania procesów w systemie i przydzielonych im zasobów oraz temperatur podzespołów programem. Jeśli problem jest znaczący i nagły, zwykle wystarczy zabić dany proces i pozbyć się problematycznego programu lub aktualizacji do systemu. Następnie zabrałbym się za podstawowe czynności jak oczyszczanie dysku ze śmieci, diagnostyka rejestru, SMART dysku, defragmentacja itd, a dopiero na końcu sprawdzał, czy to nie sprzętowa wina.
No i fakt, że najczęstszym problemem szarego usera jest bluescreen, warto wspomnieć jak poszukiwać rozwiązania, choćby w najbardziej podstawową metodą jak wklejenie błędu w Google, i znalezienie rozwiązania, np. poprzez wykrycie, który program czy sterownik wywołuje ten kod błędu i jego upgrade lub downgrade, lub po prostu reinstalacja, czy deinstalacja. To rozwiązuje niemal 100% problemów z bluescreenami, wystarczy przelecieć sieć, rozwiązanie niemal zawsze czai się gdzieś na jakiejś stronie.
Poszukiwanie źródła tego typu problemu, zacząłbym od sprawdzania procesów w systemie i przydzielonych im zasobów oraz temperatur podzespołów programem. Jeśli problem jest znaczący i nagły, zwykle wystarczy zabić dany proces i pozbyć się problematycznego programu lub aktualizacji do systemu. Następnie zabrałbym się za podstawowe czynności jak oczyszczanie dysku ze śmieci, diagnostyka rejestru, SMART dysku, defragmentacja itd, a dopiero na końcu sprawdzał, czy to nie sprzętowa wina.
No i fakt, że najczęstszym problemem szarego usera jest bluescreen, warto wspomnieć jak poszukiwać rozwiązania, choćby w najbardziej podstawową metodą jak wklejenie błędu w Google, i znalezienie rozwiązania, np. poprzez wykrycie, który program czy sterownik wywołuje ten kod błędu i jego upgrade lub downgrade, lub po prostu reinstalacja, czy deinstalacja. To rozwiązuje niemal 100% problemów z bluescreenami, wystarczy przelecieć sieć, rozwiązanie niemal zawsze czai się gdzieś na jakiejś stronie.