Witaj szanowny Gościu na forum Odjechani.com.pl. Serdecznie zachęcamy do rejestracji. Tylko u nas tak przyjazna atmosfera. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować i dołączyć do grona Odjechanych!
Strona odjechani.com.pl może przechowywać Twoje dane osobowe, które w niej zamieścisz po zarejestrowaniu konta. Odjechani.com.pl wykorzystuje również pliki cookies (ciasteczka), odwiedzając ją wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie oraz rejestrując konto wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w ramach funkcjonowania serwisu. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności. Pozdrawiamy!
02.04.2013, 20:58 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.04.2013, 21:01 przez Diablo09.)
Co preferujecie? Jakie są wasze doświadczenia?
Benzyna często polecana jest na niedalekie i częste wypady do miasta lub poza miasto. Znacznie gorzej wypada w trasie w kwestiach spalania.
Diesel preferowany jest na dłuższe trasy ze względów spalania. Nie polecany do częstych wypadów w bliskie dla nas miejsca (rozgrzany silnik pracuje prawidłowo, gdy często nie ma czasu na rozgrzanie się z powodu, krótkich tras to żywotność silnika jest mniejsza). W przypadku tirów można zauważyć, że kierowcy nie gaszą silników na krótkich postojach.
To tyle co ja wiem na ten temat. Czekam na więcej informacji. W wątku wykluczamy kwestię lpg itp.!
Dziś już nie ma aż takiej zauważalnej różnicy jak kiedyś. Fakt, diesel lubi dłuższe trasy i gorące tłoki, a benzyna lepiej radzi sobie na krótkich dystansach i w mieście, ale czasy kiedy rozpędzanie diesla, czy odpalanie na mrozie były katorgą, już się zmieniły.
Osobiście inwestuje w większości w silniki wysokoprężne, zarówno służbowo jak i prywatnie, ale benzyniaki też posiadam i nie narzekam.
Ja powiem tak, przy zakupie auta jeżeli bym brał nowy z salonu to wziął bym diesla (czemu?) ponieważ auto ekonomiczniejsze jest to nowe auto więc nie ma obaw, że turbina padnięta czy problemy z wtryskami tak jak to w używanym może się zdarzyć. Większość użytkowników diesla nie umie się nim obsługiwać wsiada odpala i gaz i po pewnym czasie użytkownik sprzedaje już samochód dobity takiemu typowemu laikowi i są problemy. Druga sprawa to trudność w kupnie używanego uczciwego diesla np. 3 letni diesel z przebiegiem 40 czy 60 tyś km jest nie możliwe bo nikt nie kupuje diesla aby pojechać w weekend na działkę, takich osób jest znikomy procent. 3 letni diesel ma przebieg minimum 90-120 tyś i takich aut wyzbywają się firmy aby nie mieć wydatków bo przeważnie przy przebiegu 150 tyś km jest do wymiany koło dwumasowe i zaczynają się drobne problemy... Ja osobiści jestem zwolennikiem benzyny są to proste silniki bez cudów i przy używanym aucie łatwiej jest nabyć uczciwsze auto niż w przypadku diesla (Oczywiście to są moje poglądy i nie każdy musi się z tym zgodzić)