Akcja tytułu rozpoczyna się na wyspie, której centralnym punktem jest czynny wulkan. Wokół niego ukształtował się zróżnicowany krajobraz, w którym można dostrzec góry, tereny bagniste czy kamieniste wybrzeża. Obszar obfituje w zróżnicowane gatunki fauny i flory oraz liczne, przemieszczające się częstokroć w grupach potwory. Wulkaniczną wyspę zamieszkują też ludzie i przedstawiciele innych ras. Próżno jednak szukać tu orków, krasnoludów czy elfów.
Gracz wciela się w postać zwykłego śmiertelnika, który stale uczy się, jak radzić sobie w niebezpiecznym świecie. Zadaniem bohatera jest eksploracja terenu i wykonywanie misji, które zlecają mu postacie niezależne (NPC) lub przywódcy frakcji obecnych na wyspie. Realizacja questów owocuje przyznaniem punktów doświadczenia oraz zapłatą w lokalnej walucie, za którą u handlarzy można kupić nowe typy broni albo jedzenie. Odnowienie zdrowia bohatera jest bowiem możliwe nie tylko za pomocą leczniczych mikstur, lecz również poprzez spożywanie posiłków i odpoczynek. Wraz z postępami w rozgrywce bohater otwiera kolejne rozdziały fabuły, które skłaniają go do zgłębiania umiejętności posługiwania się bronią jedno- i dwuręczną (mieczami, toporami, łukami itp.) oraz nauki zaklęć. Wydarzenia dziejące się w wirtualnym świecie sprawiają też, że od czasu do czasu heros komentuje swoje przeżycia krótkimi monologami.
Sterowanie śmiałkiem odbywa się za pośrednictwem myszy i klawiatury. Bohaterowi towarzyszymy dzień i noc, obserwując przy tym zmienne warunki pogodowe i dopracowaną grafikę – sylwetki niektórych osób wykonano przy użyciu 6 tys. wielokątów, a do przedstawienia terenu wykorzystano technologię HDR. Całość warstwy technicznej dopełniono użyciem komercyjnych modułów w rodzaju silnika Ageia Physx oraz ścieżką dźwiękową, skomponowaną przez Kaiego Rosenkranza.
Wymagania
Minimalna konfiguracja:
OS: Win XP
CPU: 2.0 GHz
GPU: Direct X 9.1; Pixel Shader 3.0; 256 MB (GeForce 7900 - ATI 1800)
RAM: 1 GB
HDD: ~2.5 GB
Zalecana konfiguracja:
OS Win XP or Vista
CPU: 3.0 GHz Dual Core
GPU: Direct X 9.1; Pixel Shader 3.0; 512 MB (GeForce 8800 - ATI Radeon HD 2900)
RAM: 2 GB
HDD: ~2.5 GB