CAM - Film został nagrany w kinie, najczęściej za pomocą kamery cyfrowej. Dźwięk zarejestrowany za pomocą wbudowanego w kamerę mikrofonu. Obraz często nagrywany pod pewnym kątem, charakteryzuje się drganiami, mruganiem (stopień mrugania jest różny w zależności od kamery oraz projektora), słabym kontrastem w ciemnych i bardzo jasnych scenach. Na obrazie mogą pojawiać się przechodzące osoby (widownia) oraz ich reakcje na film (śmiech, gwizdy itd.).
Telesync (TS) - Film nagrany w kinie także za pomocą kamery. Dźwięk został liniowo zarejestrowany z gniazdka na słuchawki lub poprzez podłączenie do kinowego systemu audio (eliminuje to zakłócenia pochodzące z otoczenia, ale pomimo tego dźwięk bardzo często charakteryzuje się trzaskami, szumem itd.).
TVRip, HDTVRip, PDTVRip, DVBRip - Źródłem takiej kopii jest obraz telewizyjny, najczęściej przechwycony strumień MPEG2 telewizji cyfrowej. Jakość zbliżona do DVD (mniejszy bitrate, minimalnie słabsza ostrość, dźwięk niekoniecznie przestrzenny).
DVDScreener - Rip z płyty DVD promującej film. Kopie takie są przykładowo rozsyłane do dziennikarzy, sklepów, wypożyczalni. Obraz najczęściej nie odbiega zbyt mocno od tego, co można zobaczyć w wersji DVDRip. Taka wersja filmu może charakteryzować się napisami na temat legalności i zakazu dystrybucji oglądanego obrazu, czarno-białymi wstawkami, a niekiedy licznikiem.
VHSScreener - Rip z kasety VHS promującej film. Kopie takie są przykładowo rozsyłane do dziennikarzy, sklepów, wypożyczalni. Taka wersja filmu może charakteryzować się napisami na temat legalności i zakazu dystrybucji oglądanego obrazu, czarno-białymi wstawkami, a niekiedy licznikiem. Stosunek boków w screenerach najczęściej wynosi 4:3 (obraz pełnoekranowy).
Telecine (TC) - Kopia filmu zarejestrowana z taśmy filmowej przeznaczonej do wyświetlenia w kinie. Obraz w takiej wersji filmu charakteryzuje się wieloma wadami taśmy filmowej (kurz, zadrapania, nieprawidłowym nasyceniem barw). Dźwięk bardzo często pochodzi z cyfrowych nośników przeznaczonych dla kin - dzięki czemu jego jakość może być bardzo wysoka. Sprzęt do tworzenia takich kopii jest bardzo drogi dlatego też, releasy TC są dość rzadkie.
VHSrip - Rip ze sklepowej kasety VHS. Dotyczą one najczęściej starszych filmów, koncertów czy też filmów XXX. Jakość takiej kopie jest uzależniona od sprzętu, na którym był on robiony oraz kasety VHS.
Workprint - Wersja robocza filmu, która wyciekła ze studia nagraniowego. Taka kopia filmu charakteryzuje się bardzo różną jakością obrazu. Film może znacznie odbiegać od wersji ostatecznej (brak efektów specjalnych, brak pełnego udźwiękowienia itd.). Zazwyczaj taki release oznaczony jest przez nazwę wytwórni oraz licznik.
R5 - Format R5 to oficjalne DVD pochodzące z regionu 5 (obejmuje ono między innymi Półwysep Indyjski, Afrykę, Koreę Północną). Releasy opatrzone symbolem R5 są bezpośrednią kopią wykonaną z maszyny Telecine. Dźwięk w takiej wersji filmu najczęściej pochodzi z wcześniej wydanego już releasu.
DVDRip - Rip ze sklepowej płyty DVD. Najlepsza możliwa jakość zarówno obrazu jak i dźwięku (o ile podczas ripowania płyty nie popełniono żadnego błędu).
BdRiP i BrRiP-Są to releasy, których źródłem były filmy wydane na płytach BlueRay Disc lub HDDVD. Charakteryzują się podwyższoną rozdzielczością (720p, 1080i lub 1080p), świetną ostrością obrazu oraz bardzo dobrej klasy dźwiękiem.
HDTV-Źródłem tego rodzaju releasów jest cyfrowy obraz nadawany w technologii HDTV, z tym, ze w przeciwieństwie do HDTVRip’ów obraz nie jest tutaj zmniejszany (pozostaje 720p, 1080i lub 1080p). Najczęściej takiemu obrazowi towarzyszy dźwięk AC3 w technologii 5.1.
RMVB-Mało popularny rodzaj/format charakteryzyjacy sie bardzo mocna kompresja materiały filmowego.RMVB. Dzięki niemu przeciętny film zajmuje o 60% mniej niż ten sam w popularnym DivX-ie.
WebRip-Źódłem tego typu releasów jest obraz nadawany przez internet z różnego rodzaju serwisów (od stacji telewizyjnych po portale z teledyskami i koncertami). Z wiadomych przyczyn (przepustowość łącza) jakość takiego obrazu nie jest zbyt dobra… W nielicznych przypadkach można spotkać dźwięk mp3 z bitratem powyżej 192 kb/s, jednak zwykle zatrzymuje się on przy ~128. W takich ripach ilość klatek na sekundę nie jest większa niż 15-20.
DivX - DivX jest kodekiem opierającym się na algorytmach kompresji obrazu MPEG-4, który został stworzony specjalnie do rozpowszechniania filmów przez Internet. Filmy w formacie DivX zwykle występują w postaci pliku AVI, który używa kodeków DivX dla obrazu i MP3 dla dźwięku. Główną zaletą wyżej wymienionego formatu jest przede wszystkim mały rozmiar pliku. Należy jednak pamiętać o tym, że nie jest to kompresja bezstratna - mniejsza rozmiar pliku związany jest z utratą jakości obrazu. Dźwięk jest stereofoniczny, ale dwu kanałowy.
XviD - XviD jest kompatybilnym z MPEG-4 ASP, kodekiem video z możliwościami kodowania dwuprzebiegowego i pełną obsługą MPEG-4 ASP. Jest dużo bardziej efektywny niż kodek DivX. Łączy bardzo dobrą jakość video i dobre osiągi dzięki optymalizacjami kodu dla większości nowoczesnych procesorów. XviD jest aktualnie najpowszechniej stosowanym kodekiem do kompresji video.
OZNACZENIA RELEASóW:
PROPER - poprawiona wersja releasu, który już się pojawił, ale zawierał błędy.
REPACK - grupa, która wydała release zauważyła w nim błąd i postanowiła wydać poprawioną wersję.
LIMITED - w ten sposób oznacza się kopię filmu wyświetlanego w małej ilości kin lub wydanego na DVD w wersji limitowanej.
STV (Straight To Video) - skrótem tym oznaczane są filmy, które swoją premierę mają na płytach DVD bądź kasetach VHS. Filmy takie nie są wyświetlane w kinach.
REENCODE - rekompresja (na przykład do formatu DivX bądź XviD) releasu grupy, która go wypuściła (często rekompresji poddawane są releasy CAM, TS).
DUPE - zdublowany release filmu, który już się pojawił.
SUB-kopia filmu z napisami, napisy są oddzielnym plikiem.
SUBBED - kopia filmu z napisami naniesionymi na obraz.
INTERNAL - kopia filmu do użytku wewnątrz grupy ripującej. Oznaczenie to jest stosowane między innymi w przypadku wypuszczenia kopii starszego filmu (aby nie zostać oskarżonym o naśladownictwo innych grup, który owy film już wypuściły), gdy jakość wypuszczonej kinówki jest bardzo słaba (aby nie obniżyć prestiżu grupy), a także z powodu ilości dostępnych już kopii danego filmu.
DUB-oznacza że film posiada dubbing.
MD-MovieDubbing. Dubbing jakości kinowej.
FORMATY OBRAZU:
FS (FullScreen) - Format pełnoekranowy, o proporcjach obrazu zbliżonych do 1.33:1 (na okładkach płyt DVD oznaczany jako 4:3). Dzieli się on na dwa rodzaje: Open Matte i Pan&Scan. Open Matte ukazuje większe pole obrazu niż Pan&Scan.
WS (WideScreen) - Jest to format szerokoekranowy o proporcjach rzeczywistych obrazu powyżej 1.33:1. Na okładkach płyt DVD oznaczany jako 16:9 (obraz panoramiczny).