Witaj szanowny Gościu na forum Odjechani.com.pl. Serdecznie zachęcamy do rejestracji. Tylko u nas tak przyjazna atmosfera. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować i dołączyć do grona Odjechanych!

Strona odjechani.com.pl może przechowywać Twoje dane osobowe, które w niej zamieścisz po zarejestrowaniu konta. Odjechani.com.pl wykorzystuje również pliki cookies (ciasteczka), odwiedzając ją wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie oraz rejestrując konto wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w ramach funkcjonowania serwisu. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności. Pozdrawiamy!


Śmigłowiec Mi-2
#1
Jest to wielozadaniowy śmigłowiec zaprojektowany przez radzieckie biura Michaiła Mila. jest to jedyny radziecki śmigłowiec nie produkowany nigdy w ZSRR.

We wrześniu 1961 r. odbył się pierwszy lot prototypem i trwał 15 minut. Konstrukcją śmigłowca zainteresowała się polska "zbrojeniówka" i w końcu po negocjacjach zdobyto licencję na produkcję maszyn w kraju. Produkcją zajmowały się Państwowe Zakłady Lotnicze. Jednak pierwsze śmigłowce pojawiły się dopiero w roku 1966. Minęły więc 2 lata od dostania planów prototypowych do produkcji pierwszych maszyn.

Cytat:w oparciu o dokumentacje prototypową, trzeba było wprowadzić także nowe procesy technologiczne dotychczas nie stosowane w polskim przemyśle lotniczym - klejenie metali, frezowanie chemiczne, kształtowanie szkła organicznego. Produkcja Mi-2 w zakładach w Świdniku wymagała dużej fachowości i samodzielności polskich specjalistów, była jednak wspierana przez biuro konstrukcyjne Mila.

[Obrazek: mi2a.JPG]

Dzięki temu śmigłowcowi bardzo rozwinął się polski lotniczy przemysł zbrojeniowy. Pod koniec lat 60. Polacy zaczęli modyfikować konstrukcję śmigłowca. Zmieniono dolną część kadłuba, a we wnętrzu w wersji pasażerskiej zmieniono układ siedzeń i dodano o jedno więcej. Dodatkowo śmigłowiec wyposażono w 4 przesuwane drzwi, dzięki czemu polepszył się proces załadunku i wyładunku. Dodano również ogrzewanie i wentylacje kabiny, zwiększono także rozstawienie kół podwozia głównego. Śmigłowiec został wyposażony w 2 silniki turbinowe GTD-350P o mocy 400 KM każdy.

[Obrazek: mi2.jpg]

Cytat:Kilka lat później w zakładach WSK Świdnik opracowano kolejną wersje rozwojową Mi-2, otrzymała ona nazwę - Kania. Była to bardzo zmodyfikowana wersja, otrzymała ona m.in. mocniejszy silnik, dzięki czemu Kania miała większy udźwig w porównaniu do podstawowej wersji.

[Obrazek: 313359.jpg]

(Zdjęcie przedstawiające policyjną wersję Kania)

Powstało ogółem 14 wersji tego śmigłowca. Każda z nich spełnia inną funkcję.
Cytat:Mi-2T jest wersją pasażerską i może zabrać na swój pokład do 8 pasażerów. Mi-2R, Mi-2RM i Mi-2RL to wersje ratownicze. Oprócz tego występują wersje rolnicze, transportowe, metrologiczne itp.. Jeśli chodzi o wersje wojskowe śmigłowca to występują następujące: Mi-2UPR Salamandra - jest to wersja wyposażona działko kal. 23 mm, karabin maszynowy kal. 7,62 mm, wyrzutnię 4 pocisków typu 9M14M Malutka i 2 wyrzutnie pocisków rakietowych systemu Gad. Kolejna wojskowa wersja to Mi-2URPG Gniewosz, która jest uzbrojona w rakiety przeciwlotnicze typu Strzała-2. Mi-2URN Żmija ma podobne wyposażenie do Salamandry z tym, że zamiast pocisków Grad i Malutka uzbrojona jest w niekierowane pociski rakietowe Mars-2. W wersjach wojskowych występują jeszcze śmigłowce przystosowane do rozpoznania chemicznego i stawiania zasłon dymnych (Mi-2Ch Chekla), stawiania narzutowych pól minowych (Mi-2 Platan) oraz rozpoznawania skażeń chemicznych i biologicznych (Mi-2RS Padalec).

[Obrazek: 800px-Mi-2URP-G_0a.jpg]
Mi-2URP-G Gniewosz

[Obrazek: 750px-Mi-2_chem..jpg]
Mi-2R używany do usług agrolotniczych

[Obrazek: 800px-Mi-2Ch_Cracow_1.jpg]
Mi-2Ch w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie


Nie tylko Polska używa te śmigłowce do różnych celów. Większość krajów wchodzący kiedyś w skład byłego bloku wschodniego to jest:

-Czechy
-Słowacja
-Węgry
-Ukraina
-Rosja
-Białoruś
-Bułgaria

Obecnie śmigłowce te są wycofywane z naszej armii z powodu dużej masy własnej, niewystarczającej mocy zespołu napędowego, dużego zużycia paliwa przez silniki, braku możliwości lotów IFR (Instrumental Flight Rules) , dużego hałasu w kabinie, niskiego pułapu zawisu bez wpływu ziem.

Dane techniczne:

Wymiary:

Średnica wirnika- 14,5 m
Długość- 17,42 m
Długość kadłuba- 11,94
Szerokość kadłuba- 1,7 m
Wysokość- 3,75 m

Masa:

Własna- 2410 kg
Startowa- 3550 kg
Zapas paliwa- 465/600/1076 litrów

Osiągi:

Prędkość maks.- 210 km/h
Prędkość przelotowa- 190 km/h
Prędkość minimalna- 0 km/h
Wznoszenie max. w locie pionowym- 4,6 m/s
Pułap- 4000 m
Pułap zawisu z wpływem ziemi-1880 m
Pułap zawisu bez wpływu ziemi-1200 m
Zasięg- 270/160 km
Długotrwałość lotu- 3 h 52 min

[Obrazek: Mi-2-Hoplite-schema.png]
Śmigłowiec pokazany ze wszystkich stron na rzucie

Kilka filmów prezentujących śmigłowiec:








Żródło:wikipedia.pl
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości