19.12.2013, 17:10
Dziś chciałem zwami poruszyć temat o alkoholu. Wielu z was słyszy i widzi, ile to ludzi jest pijanych, czasami pijemy tylko żeby się popisać przed kolegami.
Alkohol może mieć też pozytywne i negatywne skutki, ale to na oddzielny temat.
Tyle osób ostało zabitych przez kierowców pijanych, nawet nie udzielają pomocy bo stwierdzili że są pijani, nie trzeźwi, nie wiedzą co się z nimi dzieje.
Spożywanie alkoholu przez uczniów i młodzież jest powodem pogarszania się wyników w nauce oraz konfliktów z rodzicami. A teraz zastanówmy się co możemy w tej sytuacji zrobić? Jak temu zapobiec?
Z pewnością spotykacie się na co dzień z ludźmi, którzy piją z nadmiarem, są uzależnieni z dnia na dzień. Można temu zaradzić, ale czy nam się chce pomagać takim ludziom? Najlepiej nazwać ich alkoholikami, powiedzieć że tego nie da się wyleczyć itp...
A teraz pomyślmy, czy my tą ustawę przestrzegamy?
W moim regionie zapisano, że aż w ciągu miesiąca wylądowało w izbie wytrzeźwień 40% dzieci nie pełnoletnich.
Wiadomo, że sprzedawca nie ma takiego prawa, ale osobę dorosłą która posiada dowód osobisty możemy poprosić o zakupienie alkoholu.
O ile mi wiadomo w Polsce prawo zabrania się spożywania napojów alkoholowych na ulicach, placach i w parkach oraz punktach sprzedaży tych napojów alkoholowych.
Przyznam się bez picia, zdarzyło mi się czasem wypić w miejscu publicznym, gdzie nie jest dozwolone ale to był tylko raz, dopóki nie dostałem ostrzeżenia od straży miejskiej. Dzisiejsza lekcja uświadomiła mi, że alkohol może poważnie szkodzić życiu i uszczerbku zdrowia.
Źródła jakimi posługiwałem się w poście:
- Wiedza z głowy (Z tym spotykam się na co dzień)
- Tabela z podręcznika Wiedzy O Społeczeństwie.
Alkohol może mieć też pozytywne i negatywne skutki, ale to na oddzielny temat.
Tyle osób ostało zabitych przez kierowców pijanych, nawet nie udzielają pomocy bo stwierdzili że są pijani, nie trzeźwi, nie wiedzą co się z nimi dzieje.
Cytat:Zgodnie z Ustawą o wychowaniu w trzeźwości z dnia 26 października 1982 roku napojem alkoholowym jest produkt przeznaczony do spożycia zawierający alkohol etylowy pochodzenia rolniczego w stężeniu przekraczającym 0,5% promili.
Spożywanie alkoholu przez uczniów i młodzież jest powodem pogarszania się wyników w nauce oraz konfliktów z rodzicami. A teraz zastanówmy się co możemy w tej sytuacji zrobić? Jak temu zapobiec?
Z pewnością spotykacie się na co dzień z ludźmi, którzy piją z nadmiarem, są uzależnieni z dnia na dzień. Można temu zaradzić, ale czy nam się chce pomagać takim ludziom? Najlepiej nazwać ich alkoholikami, powiedzieć że tego nie da się wyleczyć itp...
Cytat:Ustawa o wychowaniu w trzeźwości zabrania sprzedaży napojów alkoholowych młodzieży do lat 18.
A teraz pomyślmy, czy my tą ustawę przestrzegamy?
W moim regionie zapisano, że aż w ciągu miesiąca wylądowało w izbie wytrzeźwień 40% dzieci nie pełnoletnich.
Wiadomo, że sprzedawca nie ma takiego prawa, ale osobę dorosłą która posiada dowód osobisty możemy poprosić o zakupienie alkoholu.
O ile mi wiadomo w Polsce prawo zabrania się spożywania napojów alkoholowych na ulicach, placach i w parkach oraz punktach sprzedaży tych napojów alkoholowych.
Przyznam się bez picia, zdarzyło mi się czasem wypić w miejscu publicznym, gdzie nie jest dozwolone ale to był tylko raz, dopóki nie dostałem ostrzeżenia od straży miejskiej. Dzisiejsza lekcja uświadomiła mi, że alkohol może poważnie szkodzić życiu i uszczerbku zdrowia.
Stężenie alkoholu | Objawy |
0,3 - 0,5 ‰ | niewielkie zaburzenia równowagi, euforia, obniżenie krytycyzmu, upośledzenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, zaburzenia widzenia. |
0,7 ‰ | nieznaczne osłabienie refleksu, nadmierna pobudliwość i gadatliwość, obniżenie samokontroli, błędna ocena własnych możliwości. |
2 ‰ | zaburzenia równowagi, opóźnienie czasu reakcji, drażliwość, obniżona tolerancja, zachowania agresywne, pobudzenie seksualne. |
3 ‰ | bełkotliwa mowa, wyraźnie spowodowane zaburzenia równowagi, senność, znacznie obniżona zdolność do kontroli własnych zachowań. |
4 ‰ | oznacza spadek ciśnienia krwi, obniżenie ciepłoty ciała, osłabienie, głębokie zaburzenia świadomości prowadzące do śpiączki |
pow. 4 ‰ | głęboka śpiączka, zaburzenia czynności ośrodka oddechowego i naczyniowo-ruchowego. |
Źródła jakimi posługiwałem się w poście:
- Wiedza z głowy (Z tym spotykam się na co dzień)
- Tabela z podręcznika Wiedzy O Społeczeństwie.