Cześć mam samochód z silnikiem 1,8 i zastanawiam się czy opłaca się do niego zamontować gaz. To bardzo mały silnik i nie wiem czy instalacja była by dobrym rozwiązaniem. Mam swojego civica od kilku ta. a dokładniej to od nowości
z 2007 wyszedł. Tylko teraz zaczyna mi trochę zależeć na kasie i zastanawiam się czy nie było by to dobrym rozwiązaniem.
Jeśli robisz dużo kilometrów to możesz brać pod uwagę zamontowanie instalacji gazowej ale musisz sobie policzyć dokładnie czy Ci się to opłaca, sama instalacja to koszt około 2500 zł za dobrą sekwencję, do tego dolicz sobie droższe przeglądy i częstszą wymianę świec zapłonowych oraz oleju i filtrów, następnie dolicz sobie czas niezbędny do nagrzania silnika do około 60 stopni aby "sekwencja" się włączyła, ten czas pojedziesz na benzynie więc musisz uwzględnić koszt benzyny.
Po dokładnym obliczeniu możesz wyliczyć czas po jakim zwróci się koszt instalacji i podjąć decyzję czy Ci się to opłaca.
Osobiście w żadnym swoim samochodzie nie mam "gazu" i nie mam zamiaru go montować bo nie po to kupuję auto z dużym silnikiem żeby potem na nim oszczędzać ale jeśli ktoś rozważa montaż instalacji gazowej to nie potępiam jego decyzji.
(15.04.2015, 17:45)Drekizan napisał(a): [ -> ]Cześć mam samochód z silnikiem 1,8 i zastanawiam się czy opłaca się do niego zamontować gaz. To bardzo mały silnik i nie wiem czy instalacja była by dobrym rozwiązaniem. Mam swojego civica od kilku ta. a dokładniej to od nowości z 2007 wyszedł. Tylko teraz zaczyna mi trochę zależeć na kasie i zastanawiam się czy nie było by to dobrym rozwiązaniem.
Dzięki za odpowiedź. Ale ta cena to jest bardzo stara. Zdziwiłem się jak zobaczyłem 2,5 koła. Bo w większości jest przynajmniej od 3. Mówimy o tej nowszej generacji.
Ceny montażu samochodowych instalacji gazowych
Instalacje LPG do samochodów gaźnikowych
Wszystkie 1 600 zł
Instalacje LPG do samochodów z jednopunktowym wtryskiem paliwa
Instalacja bez elektroniki 1 600 zł
Instalacja z elektroniką KME Bingo M 1 700 zł
Instalacje LPG podciśnieniowe do samochodów z wielopunktowym wtryskiem paliwa
Samochody 3-, 4- cylindrowe
Instalacja bez elektroniki 1 900 zł
Instalacja z elektroniką KME Bingo S-4 2 100 zł
Samochody 5-, 6- cylindrowe
Instalacja bez elektroniki 2 200 zł
Instalacja z elektroniką KME Bingo S-6 2 600 zł
Instalacja LPG sekwencyjnego wtrysku gazu
Samochody 3-, 4- cylindrowe
logo LPG tECh TECH - 224 2 700 zł
TECH - 324 OBD 2 800 zł
TECH - 324 OBD 3 200 zł
Wszystkie instalacje LPGTECH - 2 lata gwarancji. Bez limitu kilometrów. Dodatkowo możliwość wydłużenia gwarancji o 12 miesięcy w ciągu 180 dni od daty montażu instalacji gazowej *
STAG 4 QBOX 2 600 zł
STAG 300 - 4 ISA2 2 800 zł
STAG 4 QBOX 3 100 zł
Landirenzo LANDI RENZO OMEGAS (reduktor LI02) 3 500 zł 3 200 zł
LANDI RENZO OMEGAS (reduktor IG1) 3 800 zł 3 500 zł
LANDI RENZO OMEGAS (4 cylindry) 4 100 zł 3 800 zł
LOVATO SMART 3 000 zł 2 600 zł
LOVATO SMART (do 120 kW) 3 300 zł
LOVATO SMART (powyżej 120 kW) 3 500 zł
LOVATO EASY FAST OBD (do 120 kW) 3 200 zł 2 900 zł
LOVATO EASY FAST OBD (powyżej 120 kW) 3 400 zł
LOVATO EASY FAST OBD (do 120 kW) 3 500 zł
LOVATO EASY FAST OBD (powyżej 120 kW) 3 700 zł
Samochody 5-, 6- cylindrowe
logo LPG tECh TECH - 326 3 800 zł
TECH - 326 OBD 3 900 zł
TECH - 326 OBD 4 500 zł
Wszystkie instalacje LPGTECH - 2 lata gwarancji. Bez limitu kilometrów. Dodatkowo możliwość wydłużenia gwarancji o 12 miesięcy w ciągu 180 dni od daty montażu instalacji gazowej *
STAG 300 - 6 ISA2 3 700 zł
STAG 300 - 6 ISA2 4 300 zł
Landirenzo LANDI RENZO OMEGAS 4 900 zł 4 600 zł
LANDI RENZO OMEGAS 6 400 zł 6 100 zł
Easy Fast LOVATO EASY FAST OBD (do 120 kW) 4 200 zł
LOVATO EASY FAST OBD (do 200 kW) 4 400 zł
Samochody 8- cylindrowe
logo LPG tECh TECH - 328 5 200 zł
TECH - 328 OBD 5 300 zł
Wszystkie instalacje LPGTECH - 2 lata gwarancji. Bez limitu kilometrów. Dodatkowo możliwość wydłużenia gwarancji o 12 miesięcy w ciągu 180 dni od daty montażu instalacji gazowej *
STAG 300 - 8 ISA2 5 100 zł
Landirenzo LANDI RENZO OMEGAS (komplet z 1 reduktorem) 6 400 zł 6 100 zł
LANDI RENZO OMEGAS (komplet z 2 reduktorami) 7 400 zł 7 100 zł
Easy Fast LOVATO EASY FAST OBD (do 200 kW) 5 600 zł
Instalacja LPG ciekłego wtrysku gazu
Samochody 4- cylindrowe
LiquidSi by Vialle LiquidSi by Vialle (do 140 kW) 5800 - 6400 zł
LiquidSi by Vialle (powyżej 140 kW do 210 kW) 6800 - 7400 zł
Samochody 6- cylindrowe
LiquidSi by Vialle LiquidSi by Vialle (do 140 kW) 7000 - 7900 zł
LiquidSi by Vialle (powyżej 140 kW do 210 kW) 8000 - 8900 zł
Instalacja LPG sekwencyjnego wtrysku gazu do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa
Samochody 4- cylindrowe
Stag 400 DPI STAG 400 DPI od 3 900 zł
Easy fast direct LOVATO EASY FAST DIRECT 4 500 zł
Samochody 6- cylindrowe
Stag 400 DPI STAG 400 DPI od 4 900 zł
Samochody 8- cylindrowe
Stag 400 DPI STAG 400 DPI od 5 900 zł
Instalacja LPG wtrysku gazu do silników Diesla NOWOŚĆ!
Samochody 4- cylindrowe
Solaris Diesel SOLARIS DIESEL 4 500 zł
Dopłaty
Zbiornik toroidalny (pod samochodem - wybrane modele) od 200 zł
Reduktor /-y do silnika o mocy powyżej 220 KM od 300 zł
System lubryfikacji zaworów od 200 zł
Emulator wskazania poziomu paliwa 100 zł
Emulator ciśnienia paliwa od 300 zł
Emulator OBD 300 zł
Zbiorniki powyżej 60l pojemności wodnej - przewidywana jest indywidualnie ustalana dopłata
* "Pakiet gwarancja na 3 lata" - dostępny przy wybranych instalacjach (obowiązuje limit 100 000 km przebiegu) od 200 zł
Przynajmniej coś tkiego znalazłem
Ja mam w samochodzie gaz od kilku lat i jestem zadowolony. Cały kosz instalacji ok. 3000zł z dużą butlą. Pali ok. 10l/100 gazu, gdzie wcześniej benzyny palił ok. 7. Czyli policzmy: 10x2.00zl = 20zł, a benzyna 7x5.00=35zł. Jeżeli dużo jeździsz, to na pewno się opłaca, ale jeśli mało i blisko to raczej nie ma sansu się w gaz pakować. Trzeba pamiętać również, że oprócz gazu musisz mieć też benzynę (na której samochód rusza). W lato to jest kwestia 15 sekund jazdy na benzynie, ale w zimie sięga 3 minut! Trzeba również robić co roczne przeglądy gazu, więc to jest też kolejny koszt. Mimo wszystko wg. mnie warto, ale musisz sobie obliczyć w zależności od tego ile jeździsz.
Mały procent silników nie nadaje się do gazu. Jeżeli to jest Honda VIII z silnikiem 1.8 i-VTEC (140KM), to poszukaj opinii na temat współpracy tego silnika z LPG.
Na amerykański rynek(tylko) wyszła taka Honda VIII z silnikiem 1.8 i-VTEC SOHC 140 KM na CNG (gaz ziemny), więc to chyba fabryczna wersja twojego silnika z instalacją gazową.
(17.04.2015, 13:26)Robotox napisał(a): [ -> ]W lato to jest kwestia 15 sekund jazdy na benzynie, ale w zimie sięga 3 minut! Trzeba również robić co roczne przeglądy gazu, więc to jest też kolejny koszt. Mimo wszystko wg. mnie warto, ale musisz sobie obliczyć w zależności od tego ile jeździsz.
Wszystko bardzo mocno zależy od samochodu. Jeździłam takim, który przełączał się po 3 minutach zimą a i takim, który potrzebował na to 15 minut, wszystko w temacie.
Btw- czym Ty jeździsz, że spala Ci 10l gazu? :o mnie silnik 4.2l przy ponad 2 tonach masy i ponad 300KM pali 12 do 16l w tęgie mrozy.
@
Drekizan, tak, jak koledzy wyżej pisali- wszystko zależy od tego, ile jeździsz i ile spalasz. Dobrze przelicz, czy Ci się opłaca. Ja mam taką w swoim samochodzie, bo zwraca mi się, jeżeli chodzi o długie trasy. Po mieście jednak benzyna, bo gaz nie jest obojętny dla silnika.
Dodam jeszcze, że w niektórych garażach podziemnych (w wieżowcach i blokach) nie można mieć samochodu z instalacją gazową z kwestii bezpieczeństwa, więc niestety jest to też minus.
(17.04.2015, 13:26)Robotox napisał(a): [ -> ]W lato to jest kwestia 15 sekund jazdy na benzynie, ale w zimie sięga 3 minut!
Trochę sporo w zimie ale czy na nowych instalacjach gaz nie zapala bez znaczenia czy jest rozgrzany czy nie ?
(17.04.2015, 22:18)Demanufacture napisał(a): [ -> ] (17.04.2015, 13:26)Robotox napisał(a): [ -> ]W lato to jest kwestia 15 sekund jazdy na benzynie, ale w zimie sięga 3 minut! Trzeba również robić co roczne przeglądy gazu, więc to jest też kolejny koszt. Mimo wszystko wg. mnie warto, ale musisz sobie obliczyć w zależności od tego ile jeździsz.
Wszystko bardzo mocno zależy od samochodu. Jeździłam takim, który przełączał się po 3 minutach zimą a i takim, który potrzebował na to 15 minut, wszystko w temacie.
Btw- czym Ty jeździsz, że spala Ci 10l gazu? :o mnie silnik 4.2l przy ponad 2 tonach masy i ponad 300KM pali 12 do 16l w tęgie mrozy.
@Drekizan, tak, jak koledzy wyżej pisali- wszystko zależy od tego, ile jeździsz i ile spalasz. Dobrze przelicz, czy Ci się opłaca. Ja mam taką w swoim samochodzie, bo zwraca mi się, jeżeli chodzi o długie trasy. Po mieście jednak benzyna, bo gaz nie jest obojętny dla silnika.
Do pracy, z pracy
W góry
Do sklepu
Na działkę
W roku wychodzi około 7 000 km do 9 000 km
Gaz się niestety od razu nie zapala... Można zrobić taki trick, aby odpalił od razu na gazie, ale to bardzo uszkadza instalacje, więc lepiej tak nie robić, no chyba że "jesteśmy na środku pustyni i mamy tylko gaz"
.
Cytat:, no chyba że "jesteśmy na środku pustyni i mamy tylko gaz" Oczko.
Raczej mi się to nie przytrafi. Przynajmniej mam taką nadzieję . . .
A o garażach to, słyszałem coś o jakimś wybuchu. Ale to już wysokie loty