08.02.2011, 11:27
Początek nowego sezonu w sklepach odzieżowych to prawdziwy koszmar dla dekoratorów. Z czego to wynika? Na pewno z "bałaganu" jaki panuje na sali sprzedaży, przez mieszanie się nowej kolekcji ze starą, która jest w ostatniej fazie przeceny.
Jak rozwiązać problem chaosu?
Mam na to kilka swoich sposobów. Niezależnie od polityki firmy ogólnym trendem jest wydzielanie strefy "SALE". Nowa kolekcja wędruje w "ciepłe" miejsca sali sprzedaży. Są to najczęściej meble i ściany, które zlokalizowane są z przodu lub przy wejściu. Pamiętajmy, że nowy produkt powinien być sprzedawany w pierwszej kolejności, dodatkiem do zakupu mogą być produkty z przeceny. Mamy tu sprzedaż łączoną, co zwiększa szansę na realizacje planu.
Często jest tak, iż produkt SALE jest mało atrakcyjny, w niekompletnej "rozmiarówce" co nie sprzyja realizacji budżetu. Nowy towar jest towarem pożądanym! Nie chowajmy go, eksponujmy go w jak najprostszy sposób, pamiętajmy o odpowiednim doborze kolorów, układajmy towar na meblach tak, aby można było stworzyć z niego kompletny outfit, czyli komplementarnie, np. spodnie, sweter, kurtka, szal.
Witryna:
Nie zapomnijmy "pochwalić się" nowymi produktami na oknie wystawowym, ale nie mieszajmy go w żadnym wypadku z produktem z WYPRZEDAŻY! Jeśli posiadamy jedno okno wystawowe, przeznaczmy je już na prezentację nowego sezonu. Pozostawmy już tylko naklejkę lub stand z informacją: "Strefa wyprzedaży w tylnej części sklepu".
A właśnie, co z naszymi produktami z poprzedniego sezonu?
Najlepszym rozwiązaniem jest posortować towar na rodziny produktów, czyli kurtki do kurtek itp. Następnie poukładać je kolorystycznie i fasonami, oznaczyć standami z ceną minimum. Zgrupować towar w tylnej, ale zarazem widocznej części sklepu, tak aby można było go sukcesywnie wyprzedawać.
Jak rozwiązać problem chaosu?
Mam na to kilka swoich sposobów. Niezależnie od polityki firmy ogólnym trendem jest wydzielanie strefy "SALE". Nowa kolekcja wędruje w "ciepłe" miejsca sali sprzedaży. Są to najczęściej meble i ściany, które zlokalizowane są z przodu lub przy wejściu. Pamiętajmy, że nowy produkt powinien być sprzedawany w pierwszej kolejności, dodatkiem do zakupu mogą być produkty z przeceny. Mamy tu sprzedaż łączoną, co zwiększa szansę na realizacje planu.
Często jest tak, iż produkt SALE jest mało atrakcyjny, w niekompletnej "rozmiarówce" co nie sprzyja realizacji budżetu. Nowy towar jest towarem pożądanym! Nie chowajmy go, eksponujmy go w jak najprostszy sposób, pamiętajmy o odpowiednim doborze kolorów, układajmy towar na meblach tak, aby można było stworzyć z niego kompletny outfit, czyli komplementarnie, np. spodnie, sweter, kurtka, szal.
Witryna:
Nie zapomnijmy "pochwalić się" nowymi produktami na oknie wystawowym, ale nie mieszajmy go w żadnym wypadku z produktem z WYPRZEDAŻY! Jeśli posiadamy jedno okno wystawowe, przeznaczmy je już na prezentację nowego sezonu. Pozostawmy już tylko naklejkę lub stand z informacją: "Strefa wyprzedaży w tylnej części sklepu".
A właśnie, co z naszymi produktami z poprzedniego sezonu?
Najlepszym rozwiązaniem jest posortować towar na rodziny produktów, czyli kurtki do kurtek itp. Następnie poukładać je kolorystycznie i fasonami, oznaczyć standami z ceną minimum. Zgrupować towar w tylnej, ale zarazem widocznej części sklepu, tak aby można było go sukcesywnie wyprzedawać.
Kamil