08.09.2012, 14:27
W Cities XL 2012 , celem zabawy jest zbudowanie jak najbardziej zbliżonego do ideału miasta, którego mieszkańcy wiodą sielskie życie, płacąc niskie podatki, nie przejmując się porannymi korkami, kolejkami w przychodni i zanieczyszczeniem powietrza. Wcielamy się w rolę burmistrza, a naszym zdaniem jest nie tylko planowanie urbanistycznego układu metropolii, ale także zadbanie o wydajny i sprawny transport, bezpieczeństwo energetyczne, budowę mieszkań i domów oraz służących zamieszkującym je ludziom instytucji społecznych i miejsc, gdzie mogą spędzić swój wolny czas. W porównaniu z poprzednią częścią do tysiąca wzrosła liczba unikalnych elementów i struktur, które postawimy w naszym mieście, a ich wygląd i styl architektoniczny zależy od miejsca w jakim je wzniesiono. Pojawiają się więc budowle typowe dla górskich miast, portów czy nadmorskich kurortów wypoczynkowych.
Cities XL 2012 oddaje do dyspozycji graczy ponad 60 nowych map. Część z nich jest wiernym odwzorowaniem prawdziwych ziemskich lokacji, takich jak wyspy Kajmany czy leżące w Wielkim Kanionie jezioro Powell, inne natomiast są fantastycznymi lokacjami, które mogą być wyzwaniem dla zdolności graczy lub po prostu odznaczać się atrakcyjnymi wizualnie krajobrazami.
Poniżej screeny z miasta które udało mi się zbudować . Nie jest jeszcze dopracowane , ale już dosyć spore
To co mi spodobało się w tej grze :
Możemy oglądać swoje miasto z lotu ptaka , żeby po kilku ruchach rolką zejść do poziomu ulicy .
Różnorodność budynków . Inne budynki zbudujemy w strefach mieszkalnych ...
... a zupełnie inaczej wyglądają strefy przemysłowe .
W zależności od mapy jaką wybierzemy , możemy dostosować wybór stylu budynków , jak np. tutaj : wieczór nad morzem .
Ogólnie , zmiana pory dnia przemienia całkiem wygląd miasta i daje ciekawe efekty
Nic nas nie ogranicza , no może wielkość mapy . Gra zmusza do myślenia przy zaopatrywaniu miasta w potrzebne do funkcjonowania surowce , usługi czy transport . No i można mieć pewność że nikt nie zbuduje miasta identycznego jak Twoje , bo to po prostu nie możliwe
wymagania sprzętowe (zalecane) :
Pentium IV 2.8 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce GT 240 lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP/Vista/7
Cities XL 2012 oddaje do dyspozycji graczy ponad 60 nowych map. Część z nich jest wiernym odwzorowaniem prawdziwych ziemskich lokacji, takich jak wyspy Kajmany czy leżące w Wielkim Kanionie jezioro Powell, inne natomiast są fantastycznymi lokacjami, które mogą być wyzwaniem dla zdolności graczy lub po prostu odznaczać się atrakcyjnymi wizualnie krajobrazami.
Poniżej screeny z miasta które udało mi się zbudować . Nie jest jeszcze dopracowane , ale już dosyć spore
To co mi spodobało się w tej grze :
Możemy oglądać swoje miasto z lotu ptaka , żeby po kilku ruchach rolką zejść do poziomu ulicy .
Różnorodność budynków . Inne budynki zbudujemy w strefach mieszkalnych ...
... a zupełnie inaczej wyglądają strefy przemysłowe .
W zależności od mapy jaką wybierzemy , możemy dostosować wybór stylu budynków , jak np. tutaj : wieczór nad morzem .
Ogólnie , zmiana pory dnia przemienia całkiem wygląd miasta i daje ciekawe efekty
Nic nas nie ogranicza , no może wielkość mapy . Gra zmusza do myślenia przy zaopatrywaniu miasta w potrzebne do funkcjonowania surowce , usługi czy transport . No i można mieć pewność że nikt nie zbuduje miasta identycznego jak Twoje , bo to po prostu nie możliwe
wymagania sprzętowe (zalecane) :
Pentium IV 2.8 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce GT 240 lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP/Vista/7