Witaj szanowny Gościu na forum Odjechani.com.pl. Serdecznie zachęcamy do rejestracji. Tylko u nas tak przyjazna atmosfera. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować i dołączyć do grona Odjechanych!

Strona odjechani.com.pl może przechowywać Twoje dane osobowe, które w niej zamieścisz po zarejestrowaniu konta. Odjechani.com.pl wykorzystuje również pliki cookies (ciasteczka), odwiedzając ją wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie oraz rejestrując konto wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w ramach funkcjonowania serwisu. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności. Pozdrawiamy!



Odjechani.com.pl - Regulamin forum

Forum istnieje, by umożliwić dyskusje i wzajemną pomoc wszystkim zainteresowanym. Regulamin określa zasady poruszania się i użytkowania niniejszego forum. Został on stworzony, by zachować na forum porządek i miłą atmosferę.

  1. Forum dostępne jest bezpłatnie.

  2. Dokładne zapoznanie się z treścią tego regulaminu jest obowiązkowe. Poświęcisz na to niewiele czasu, a zaoszczędzi Ci to komplikacji w przyszłości.

  3. Na forum obowiązuje pisownia zgodna z zasadami polskiej ortografii i interpunkcji oraz stosowanie polskich znaków diakrytycznych.

  4. Na forum istnieje zakaz zamieszczania materiałów o treści erotycznej lub pornograficznej oraz linków do nich.

  5. Administratorzy i moderatorzy podejmą starania mające na celu usuwanie wszelkich uznawanych za obraźliwe materiałów jak najszybciej, jednakże nie jest możliwe przeczytanie każdej wiadomości. Zgadzasz się więc, że zawartość każdego postu na tym forum wyraża poglądy i opinie jego autora, a nie administratorów, moderatorów czy webmasterów (poza wiadomościami pisanymi przez nich) i nie ponoszą oni za te treści odpowiedzialności.

  6. Zgadzasz się nie pisać żadnych obraźliwych, obscenicznych, wulgarnych, oszczerczych, obrażających uczucia religijne, nienawistnych czy zawierających groźby postów i innych materiałów, które mogą być sprzeczne z prawem. Złamanie tej zasady może być przyczyną natychmiastowego i trwałego usunięcia z listy użytkowników (wraz z powiadomieniem odpowiednich władz). Aby wspomóc te działania, rejestrowane są adresy IP autorów. Przyjmujesz do wiadomości, że webmaster, administrator i moderatorzy tego forum mają prawo do usuwania, zmiany lub zamykania każdego wątku w każdej chwili, jeśli zajdzie taka potrzeba. Jako użytkownik zgadzasz się, że wszystkie informacje, które wpiszesz, będą przechowywane w bazie danych. Informacje te nie będą podawane bez twojej zgody żadnym osobom ani podmiotom trzecim, jednakże webmaster, administrator i moderatorzy nie będą obarczeni odpowiedzialnością za włamania hakerskie prowadzące do pozyskania tych danych.

  7. Na forum nie należy przeklinać. Zabronione jest prowadzenie osobistych kłótni, obrażanie innych użytkowników.

  8. Wszelkie skargi należy kierować do administratora lub moderatorów forum.

  9. Zakazuje się tworzenia wulgarnych (oraz pochodnych) nicków na forum. Osoby takie będą zbanowane czasowo do zmiany nicku na przyzwoity. Analogicznie odnosi się to także do awatarów oraz sygnatur Użytkowników. Zabrania się również tworzenia nicków posiadających znaki specjalne (*&^%$#@! i inne). Nick powinien być czytelny. Jeśli administracja uzna, że nick się nie nadaje, powiadomi Użytkownika o tym i wówczas należy go zmienić na inny, pisząc do administratora. Brak reakcji na prośbę zmiany nicku zakończy się zbanowaniem, do momentu aż Użytkownik poda administratorowi nową nazwę.

  10. Wątki (tematy) należy zakładać w odpowiednich dla nich działach. Wątki założone w złych działach będą przenoszone bądź kasowane przez moderatorów.

  11. Przed założeniem tematu prosimy sprawdzić, czy podobna dyskusja już się na forum nie toczyła (pomocna tu będzie wyszukiwarka na forum opcja "Szukaj"). Możliwe, że ktoś miał już identyczny problem i gotowe rozwiązanie już czeka.

  12. Temat wątku powinien być odpowiednio sformułowany i powinien jednoznacznie określać treść wątku. Nie zakładamy wątków, wpisując w temacie: "Pomocy!", "Problemy", czy "Przeczytajcie to koniecznie!". Tematy w stylu "Co wybrać?" także są omijane przez większość forumowiczów.

  13. Przy tworzeniu nowego tematu w treści wiadomości należy podać szczegółowe informacje. Warto podać ich jak najwięcej - im dokładniej opiszemy temat - tym większe prawdopodobieństwo, że szybko uzyskamy odpowiedź.

  14. Jeżeli opisujemy swoje problemy to należy przestrzegać zasady: jeden temat = jeden problem. Opisywanie kilku niezwiązanych ze sobą problemów w ramach jednego tematu, wprowadza niepotrzebne zamieszanie, dlatego jest zabronione.

  15. Jeżeli opiszemy problem na forum, a rozwiązanie znajdziemy poza nim, dobrym zwyczajem jest opisanie rozwiązania w swoim temacie własnymi słowami (za co wdzięczni będą wszyscy, którzy napotkają podobny problem w przyszłości).

  16. Ciekawe posty i ich autorów warto nagradzać klikając przycisk "pucharu" znajdujący się bezpośrednio pod wiadomością.

  17. Punkty reputacji nie są "walutą", dlatego też zabrania się handlowania nimi w jakiejkolwiek formie. Dotyczy również wszystkich działów ogłoszeniowych, sygnatur itp. Punkty reputacji powinny być przyznawane w sposób spontaniczny. Użytkownicy, którzy wykorzystują system punktów reputacji niezgodnie z jego przeznaczeniem, mogą otrzymać dodatkowe ograniczenia na swoje konto (załącznik nr 1).

  18. Pisanie tzw. "dziękujących" postów jest zabronione, do podziękowań służy przycisk "Podziękuj" widoczny w każdym poście.

  19. Udzielane na forum odpowiedzi powinny być zrozumiałe i możliwie jak najbardziej precyzyjne, jednoznaczne i wyczerpujące. Skróty myślowe mogą być błędnie zrozumiane, dlatego należy ich unikać.

  20. Wątki (tematy) naruszające regulamin mogą być przez moderatorów całkowicie usuwane bądź przenoszone do kosza. Jeżeli Twój temat zostanie usunięty / przeniesiony - przeczytaj dokładnie regulamin, następnie napisz ponownie nowy temat.

  21. Wszelkie tematy zawierające dyskusje całkowicie bezsensowne i bezwartościowe, będą usuwane.

  22. Nie piszemy samymi DUŻYMI LITERAMI, zwłaszcza w temacie wątku!

  23. Nie piszemy jednego posta pod drugim (zamiast tego używamy opcji edycji posta, by dopisać dodatkową treść).

  24. Staraj się nie pisać jaskrawymi kolorami, utrudnia to czytanie wiadomości.
    Kolor czerwony zarezerwowany jest dla Administracji.

  25. Posty niezgodne z regulaminem, naruszające prawa autorskie, zgłaszamy do Administracji poprzez opcję Zgłoś dostępną pod każdym postem.

  26. Rozwijamy swoje wypowiedzi. Nie piszemy postów typu "ok", "aha", "popieram", "oddaję głos", "jestem za" itp. Nie tworzymy wątków wymagających takich wypowiedzi. Posty takie będą kasowane, szczególne przypadki otrzymają ostrzeżenie od Moderatorów.

  27. Zabronione jest przekazywanie poprzez forum kodów, cracków czy innych nielegalnych sposobów na uruchomienie płatnych programów gier etc. Posty z prośbą o podanie kodów będą usuwane.

  28. Zabronione jest nieuzgodnione z Administratorem rozsyłanie poprzez mechanizmy forum treści reklamowych (spamu).

  29. Na forum Odjechani.com.pl można umieszczać reklamy innych for dyskusyjnych i/lub linki do nich tylko i wyłącznie w ramach wzajemnej promocji. Oznacza to, że w przypadku gdy właściciel innego forum dyskusyjnego lub wyznaczona i uprawniona przez niego osoba umieści u nas link lub reklamę, wyraża zgodę na to by na reklamowanym forum pojawiła się reklama Odjechani.com.pl w postaci wątku lub postu. W przypadku, gdy reklama ta zostanie usunięta, wątek na naszym forum również zostanie usunięty.

  30. Konto Użytkownika, nie może być wykorzystywane do działalności komercyjnej lub wspomagania tej działalności w jakikolwiek sposób bez zgody Administracji forum. Przez działalność komercyjną rozumie się także umieszczanie przez Użytkowników reklam w jakichkolwiek Jednostkach Treści funkcjonujących w ramach Serwisu, a także inne formy czerpania korzyści majątkowych z posiadania Konta. W efekcie rażącego naruszania powyższych zasad Moderatorzy usuną treści reklamowe, a Użytkownik otrzyma ostrzeżenie. Skrajne przypadki mogą spowodować tymczasową lub trwałą blokadę własnego konta.

  31. Zbanowane konta nie mają dostępu do forum. Wszelkie próby obejścia ograniczeń dostępu, mogą skutkować trwałym zbanowaniem.

  32. Naruszenie regulaminu będzie karane upomnieniem, ostrzeżeniem zgodnie z taryfikatorem (załącznik nr 1) lub zablokowaniem konta.

  33. Serwis Odjechani.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść i wartość merytoryczną prezentowanych na forum wypowiedzi.

  34. Zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dn. 18.07.2002, Dz.U. 144 poz. 1204 użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie ofert i wszelkiego rodzaju informacji wysyłanych przez http://odjechani.com.pl na swój adres elektroniczny. Zlecenie usunięcia danych osobowych, może odbyć się poprzez przesłanie w formie elektronicznej powiadomienia na adres

  35. Aby usunąć konto z forum Odjechani.com.pl, należy wysłać dyspozycję usunięcia konta na adres

  36. Dyspozycja obowiązkowo musi zostać wysłana z adresu mailowego, który Użytkownik wykorzystał do rejestracji konta na forum. Jest to niezbędne w celach Twojego bezpieczeństwa i poprawnej identyfikacji Twojego profilu.

  37. Zarejestrowany Użytkownik forum Odjechani.com.pl, wyraża zgodę na publikacje własnych treści na łamach forum. Jednocześnie zgadza się, aby jego wszelkie wpisy oraz posty zostały zachowane zarówno po odejściu z forum, zbanowaniu czy usunięciu konta z jakichkolwiek innych przyczyn.

  38. Administratorzy i moderatorzy zastrzegają sobie prawo redakcji, skrótów bądź usunięcia opinii postów naruszających regulamin lub prawo. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca taką opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i cywilną.

  39. Z chwilą publikacji na forum swojej wypowiedzi, wyrażasz zgodę na jej przetwarzanie w ramach funkcjonowania forum. Wszystkie posty, które nie są treściami o indywidualnym charakterze twórczym wskazanym w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, nie mogą zostać usunięte na żądanie bez zgody administratora lub moderatora forum, jeśli zawarte w nim treści nie posiadają danych osobowych lub nie mierzą w dobre imię autora lub podmiotu. Usunięcie zwykłych wypowiedzi wiąże się wyłącznie z dobrą wolą administratora. Należy również pamiętać, że zbanowane konta wciąż są zarejestrowanymi kontami na forum i ich posiadaczy nadal obowiązuje ten regulamin. Żądanie usunięcia konta zbanowanego odbywa się na tej samej zasadzie jak w punkcie 35 regulaminu. W wypadku wystąpienia nieokreślonych niniejszym regulaminem sytuacji dot. prawa autorskiego i pokrewnych zastosowanie ma Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r (tekst ujednolicony, Dz. U. z 2006 r).

  40. Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu. O każdej zmianie Użytkownicy zostaną powiadomieni w ogłoszeniu Zmiany w regulaminie forum, mieszczącym się w dziale z aktualnościami, którą użytkownik może w dowolnej chwili odwiedzić.

  41. Niniejsze forum, w tym jego struktura oraz projekt graficzny, stanowią wyłączną własność Odjechani.com.pl oraz podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o Prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z dnia 23 lutego 1994 r., Nr 24, poz. 83, z późniejszymi zmianami). Kopiowanie elementów strony, tekstów, zdjęć, informacji czy tez innych elementów graficznych jak również znaków graficznych zamieszczonych na stronie do celów publicznych lub komercyjnych bez uprzedniej zgody jest zabronione.

  42. Korzystając i rejestrując się na forum, zgadzasz się jednocześnie z naszą polityką prywatności (http://odjechani.com.pl/pages.php?page=polityka-prywatności).

  43. Integrując konto na forum z kontem na portalu społecznościowym facebook.com, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w ramach synchronizacji obu kont.



W razie wątpliwości w interpretacji niniejszego Regulaminu, przed założeniem kontrowersyjnego tematu/postu, warto skonsultować się z Administratorem lub Moderatorem w celu uzyskania pomocy.

Pozdrawiamy i życzymy owocnych dyskusji.


Załącznik nr 1 do regulaminu forum

Rodzaj ostrzeżenia

Wartość procentowa Przedawnia się po:
Nagminne powielanie istniejących wątków 10% 1 tygodniu
Nagminne pisanie post pod postem 10% 1 tygodniu
Nagminne nadawanie wątkom nieodpowiednich tytułów 10% 1 tygodniu
Wulgaryzmy 10% 2 tygodniach
Rażące i częste błędy językowe 10% 2 tygodniach
Pisanie postów niewnoszących nic do tematu 10% 1 miesiącu
Nagminne pisanie błędnych tematów wątków w złych działach 20% 2 tygodniach
Spam 20% 1 miesiącu
Nadużywanie reputacji Konto z ograniczeniami Minimum 7 dni
Brak reakcji na upomnienia 30% 1 miesiącu
Obrażanie administracji lub Użytkowników 40% 2 miesiącach
Reklama (Spam) 100% Nigdy
Działanie na szkodę forum 100% Nigdy
Wykryte multikonto 100% Nigdy
 
Kary
Poziomy ostrzeżeń działają automatycznie. Jeżeli użytkownik otrzyma łącznie 50% ostrzeżeń, system nałoży moderację postów na dany okres dla tego konta.
Wartość procentowa Skutki nałożonych ostrzeżeń
50% Moderacja postów oraz wątków na 1 tydzień
80% Odebranie możliwości pisania postów przez 2 tygodnie
100% Zablokowanie konta (ban) wg taryfikatora powyżej
 
Konto z ograniczeniami
  • brak dostępu do przeglądania profilów (w tym własnego)
  • brak możliwości używania systemu reputacji w obie strony
  • brak możliwości tworzenia ankiet
  • brak możliwości głosowania w ankietach
  • brak możliwości ustawienia własnej sygnatury
  • brak możliwości przeglądania listy "kto jest online"
  • brak możliwości przeglądania listy Użytkowników

Rejestrując się na tym forum dyskusyjnym oświadczasz, że masz świadomość iż NIE WOLNO Ci pisać postów łamiących te zasady.

Jeśli złamiesz któreś z tych postanowień, narazisz się na możliwość usunięcia konta lub zbanowania używanego przez Ciebie adresu IP.

Żadne z Twoich danych podanych podczas rejestracji na forum nie będą wykorzystywane w celach niezwiązanych z działalnością forum ani przekazywane osobom trzecim.

Kontynuując rejestrację oświadczasz, że zgadzasz się ze wszystkimi wymienionymi powyżej postanowieniami oraz innymi regułami ustalonymi przez administratorów tego forum. W celu poznania pełnych reguł obowiązujących na forum, skontaktuj się z administratorem.