Witaj szanowny Gościu na forum Odjechani.com.pl. Serdecznie zachęcamy do rejestracji. Tylko u nas tak przyjazna atmosfera. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować i dołączyć do grona Odjechanych!

Strona odjechani.com.pl może przechowywać Twoje dane osobowe, które w niej zamieścisz po zarejestrowaniu konta. Odjechani.com.pl wykorzystuje również pliki cookies (ciasteczka), odwiedzając ją wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie oraz rejestrując konto wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w ramach funkcjonowania serwisu. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności. Pozdrawiamy!


Google zmieni swoje oblicze. Specjalnie dla Polski
#1
Dzisiaj rozstrzygnięto pierwszą polską edycje konkursu Doodle 4 Google. Projekt Martyny Króliszewskiej, uczennicy 4. klasy z Murzasichla, pojawi się na stronie google.pl 1 lipca 2011 roku, w dniu objęcia przez Polskę prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

"Każdy wie, że w Polsce..." to hasło było motywem przewodnim konkursu na specjalne logo Google (tzw. doodle), które uświetni objęcie przez Polskę przewodnictwa w Unii Europejskiej.

Decyzją internautów wygrała praca pod tytułem "Każdy wie, że w Polsce górale pod Giewontem wypasają owce" Martyny Króliszewskiej, uczennicy IV klasy z Zespołu Szkół im. Ratowników Tatrzańskich w miejscowości Murzasichle koło Zakopanego. Jej doodle zawiera typowe góralskie motywy, takie jak owce, panorama gór i postać górala. Laureatka konkursu pochodzi z artystycznej rodziny i od dziecka lubi malować.

- Mieszkam w górach i jeżdżę na różne wycieczki - to była główna inspiracja dla mojej pracy. Bardzo lubię mieszkać w otoczeniu gór, ponieważ w mieście jest brudne powietrze, a tutaj można chodzić na spacery. O konkursie dowiedziałam się w szkole, ale ponieważ mieszkam w bardzo małej miejscowości, to myślałam, że nie mam szans - powiedziała Martyna Króliszewska.

- To dla mnie bardzo ważna chwila, jestem bardzo szczęśliwa z nagrody. Bardzo lubię malować. Może w przyszłości spełnią się moje marzenia z tym związane - dodała laureatka.

W finałowej dziesiątce znaleźli się uczniowie z najodleglejszych regionów Polski - od Gdyni aż po wspomniane Murzasichle - dzięki czemu prace charakteryzowały się dużą liczbą regionalnych akcentów. Konkurs adresowany był do uczniów wszystkich szkół podstawowych w dwóch kategoriach wiekowych (klasy I-III i IV-VI).

Spośród nadesłanych kilkunastu tysięcy prac jury w składzie: Tomasz Bagiński (rysownik i autor animacji), Przemek Bogdanowicz (prezes Klubu Twórców Reklamy i dyrektor agencji BBDO Warszawa), Fabio Cavallucci (dyrektor CSW w Warszawie), Marek Raczkowski (rysownik "Przekroju") oraz Szymon Majewski, wybrało 10 najlepszych, a zwycięzcę w drodze głosowania wybrali internauci.

- W tych pracach bardziej widać, jakie są te dzieci, a nie jaka jest sama Polska. A one są kreatywne i pomysłowe. Pokazały Polskę na bardzo wiele sposobów. Ale nie okłamujmy się - w małym, prostym symbolu graficznym nie da się zawrzeć wszystkiego, co pojawia się w głowie, gdy mówimy słowo "Polska". To raczej była zabawa skojarzeń. Zabawa kształtów, kolorów, form. Okazało się, że nasze polskie dzieciaki nie mają się czego wstydzić, bo mają dużo fajnych pomysłów - powiedział Tomasz Bagiński.

Zachwycony pomysłowością uczestników konkursu był także Szymon Majewski.

- Jako juror bawiłem się rewelacyjnie. Jak tylko dostałem pakiet 200 prac do oceny, to razem z żoną bawiliśmy się świetnie. (...) Przypomniały mi się moje dawne lata i konkursy np. o bezpieczeństwie na drodze, w którym zdobyłem brązową nagrodę i wygrałem chlebak. Chlebak ten wręczał mojej mamie dzielnicowy. Myślę, że takie konkursy to dla dzieci strasznie fajna sprawa. Wzmacniają ich poczucie własnej wartości i pomagają w rozwoju - powiedział Szymon Majewski.

- Urzekła mnie niesamowita inwencja i szczerość, którą dzieci wykazały w przygotowaniu prac konkursowych. Najbardziej przykuły moją uwagę oryginalne pomysły, takie jak +doodle na walizce+ czy rysunek z motywem ogórków. Najważniejsze w konkursie jest to, że dzieci zostały zainspirowane do działania i miały okazję przedstawić swoje wizje - powiedział Przemek Bogdanowicz, dyrektor kreatywny BBDO.

Partnerami konkursu "Doodle 4 Google" są Centrum Sztuki Współczesnej - Zamek Ujazdowski w Warszawie i Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Laureatka otrzymała od Google stypendium na rozwój artystyczny w wysokości 15 tys. zł. Wygrana w konkursie to także grant technologiczny w wysokości 25 tys. dla szkoły, do której uczęszcza Martyna Króliszewska. Pozostali finaliści otrzymali sprzęt komputerowy.
  Odpowiedz


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Konflikt zbrojny rosyjsko-ukraińsko-polski ? Motaro 4 3 215 31.08.2014, 17:33
Ostatni post: Gospodarz
  Uwaga ROSYJSKI KROKODYL dociera do Polski - od 18 lat Karol 11 11 831 06.02.2012, 00:12
Ostatni post: New_Proxxx
  Szwajcaria: polski autokar spalił się w tunelu!! Kucharek 1 1 958 19.06.2011, 12:01
Ostatni post: KruchyFix
  Finał Eurowizji bez Polski ! Karol 0 2 206 11.05.2011, 09:52
Ostatni post: Karol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości