Jak rozwiązać problem chaosu?
Mam na to kilka swoich sposobów. Niezależnie od polityki firmy ogólnym trendem jest wydzielanie strefy "SALE". Nowa kolekcja wędruje w "ciepłe" miejsca sali sprzedaży. Są to najczęściej meble i ściany, które zlokalizowane są z przodu lub przy wejściu. Pamiętajmy, że nowy produkt powinien być sprzedawany w pierwszej kolejności, dodatkiem do zakupu mogą być produkty z przeceny. Mamy tu sprzedaż łączoną, co zwiększa szansę na realizacje planu.
Często jest tak, iż produkt SALE jest mało atrakcyjny, w niekompletnej "rozmiarówce" co nie sprzyja realizacji budżetu. Nowy towar jest towarem pożądanym! Nie chowajmy go, eksponujmy go w jak najprostszy sposób, pamiętajmy o odpowiednim doborze kolorów, układajmy towar na meblach tak, aby można było stworzyć z niego kompletny outfit, czyli komplementarnie, np. spodnie, sweter, kurtka, szal.
Witryna:
Nie zapomnijmy "pochwalić się" nowymi produktami na oknie wystawowym, ale nie mieszajmy go w żadnym wypadku z produktem z WYPRZEDAŻY! Jeśli posiadamy jedno okno wystawowe, przeznaczmy je już na prezentację nowego sezonu. Pozostawmy już tylko naklejkę lub stand z informacją: "Strefa wyprzedaży w tylnej części sklepu".
A właśnie, co z naszymi produktami z poprzedniego sezonu?
Najlepszym rozwiązaniem jest posortować towar na rodziny produktów, czyli kurtki do kurtek itp. Następnie poukładać je kolorystycznie i fasonami, oznaczyć standami z ceną minimum. Zgrupować towar w tylnej, ale zarazem widocznej części sklepu, tak aby można było go sukcesywnie wyprzedawać.
Kamil