Proszę o uzasadnienia
Zimowe Opony i Lato
|
31.05.2011, 16:10
Chciałbym się dowiedzieć czy jazda samochodem przy temperaturze powietrza około 25'c-30'c na zimowych oponach może być niebezpieczna ?
Proszę o uzasadnienia
---
Odjechani.com.pl, to bardzo przyjazne forum wielotematyczne. Zapraszamy do darmowej rejestracji! Kliknij "rejestracja" i...
Tak:
Opony zimowe latem Największą wadę opon zimowych w lecie, w porównaniu z letnim ogumieniem, stanowi dłuższa droga hamowania i wcześniejszy aquaplaning. O ile ten drugi aspekt to głównie następstwo różnicy w głębokości bieżnika, to różnicy w drodze hamowania pominąć nie można. Jak podaje ADAC, droga hamowania ze 100 km/h do zatrzymania na oponach zimowych bywa nawet o 16 m dłuższa niż na oponach letnich, a prędkość na "zimówkach" w miejscu zatrzymania się pojazdu na letnim ogumieniu jest przy tym wystarczająca do zabicia pieszego albo zdemolowania samochodu z przodu. Szkoda, że ADAC nie podaje różnicy długości drogi hamowania dla opon zimowych z 4-milimetrowym bieżnikiem, która w innym teście była na suchej nawierzchni wyraźniej krótsza niż w przypadku nowego ogumienia zimowego. Kolejna istotna wada "zimówek" to większe zużycie bieżnika, wynikające ze stosowania bardziej miękkich mieszanek gumy, zapewniających lepsze właściwości jezdne w niskich temperaturach, ale szybciej "ścierających się" na gorącej jezdni. Większe zużycie bieżnika oznacza na ogół większe zużycie paliwa, a różnica będzie tym większa im bardziej dynamicznie ktoś jeździ. Żródło
03.06.2011, 00:28
(31.05.2011, 16:10)Szymon napisał(a): Chciałbym się dowiedzieć czy jazda samochodem przy temperaturze powietrza około 25'c-30'c na zimowych oponach może być niebezpieczna ? W ubiegłym roku jeździłem cały rok na zimówkach również w lato przy prawie 40 stopniach. W praktyce, zależy jakie te zimówki masz. Jeżeli guma jest naprawdę miękka, przy normalnym wchodzeniu w zakręty, będą Ci piszczały jakbyś jechał z piskiem opon. Przy średniej miękkości da się jeździć, jednak szybciej się zużywają. Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo podczas normalnej jazdy, ja nie zauważyłem szczególnych różnic. Oczywiście jeżeli zaczniemy bawić się w testy to na pewno zimówki wypadną kiepsko. Ja piszę na podstawie swoich własnych doświadczeń. W 2010 roku jeździłem dużym kombi Oplem Omegą B i nie narzekałem. Przy bardzo ostrym hamowaniu, będziesz miał faktycznie nieco dłuższą drogę do przebycia zanim się całkiem zatrzymasz. Znacznie gorsze jest jeżdżenie na letnich oponach w zimie niż na zimowych w lato. To również przerabiałem. Masakra...
03.06.2011, 11:05
Zimówki są za miękkie na ciepłe i wręcz gorące dni.
Bieżnik jest wykonany specjalnie do jazdy na suchej, mokrej, oblodzonej lub ośnieżonej nawierzchni. Nie ma mowy o jeździe po rozgrzanym asfalcie chyba że lubisz jazdę w stylu drift to proszę bardzo. Efekt jazdy na zimówkach jest inny latem i inny zimą - no chyba że ktoś nie ma czucia i nie odczuwa różnic przy ruszaniu, skręcaniu czy zawracaniu nie mówiąc o gwałtownym i natychmiastowym hamowaniu. Bardzo łatwo można usłyszeć jazdę na zimówkach - efekt dźwiękowy jest jak jazda po wodzie. Rozgrzany, tani i lepki polski asfalt działa jak taśma klejąca na oponę zimową. Droga hamowania na zimówce jest dłuższa gdyż taka opona w lecie jest bardziej miękka i przez to łatwiej się zdziera.
Ja w oplu corsie mam jeszcze zimówki i powiem, że na zakrętach przy większej prędkości można odczuć delikatną podsterowność... Na szczęście rzadko siadam do tego auta
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
kiedy wymieniacie opony na letnie? | daruncia | 3 | 1 240 |
29.04.2020, 17:12 Ostatni post: Andrzej Krasowicz |
|
Opony letnie do samochodu | senses09 | 1 | 1 186 |
14.08.2018, 07:50 Ostatni post: Mareczek189 |
|
Jakie opony do Toyoty Yaris | gonzo | 5 | 5 108 |
11.10.2012, 14:31 Ostatni post: gonzo |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości