Dobrym rozpoczęciem partii z pozycji białych jest poruszenie się pionkiem na pole e4:
Czarny odpowiada e5
poruszamy skoczka na f3
Czarny odpowiada Skoczkiem na c6 w celu obrony pionka
A my atakujemy Gońcem na b5
Czarny nie powinien odejść skoczkiem, bo tym samym odejdzie z obroną pionka. Jedynym dobrym ruchem z jego strony jest atak na naszego pionka poprzez ruch Skoczek f6
W tej sytuacji pozycja jest równa, możemy zagrać np. Skoczek b3, pionek d3, roszadę. Zaletą jest to, że my związujemy gońcem czarnego skoczka, co będziemy mogli w przyszłości wykorzystać poprzez zbicie go i zmuszenie czarnego do zbicia naszego gońca pionkiem.
Niepoprawny debiut:
Granie na pierwszy ruch pionkiem a4, h4 w celu wypuszczenia wieży nie jest dobrym rozpoczęciem, ponieważ przeciwnik może poprzez ruch pionkiem odsłonić gońca, który będzie kontrolował pole wyjścia wieży.
W tej sytuacji wypuszczenie wieży jest niemożłiwe (bo czarny może ją zbić, a wieża jest ważniejsza, niż goniec). Przeciwnik ma pozycję lepszą, więc taki depiu jest zły.