(08.12.2015, 16:15)Robotox napisał(a): [ -> ]XONE emuluje gry z Xboxa360
To nie jest prawdziwa emulacja, bo nie wszystkie tytuły x Xbox360 działają pod XboxONE. Te gry z czego to wiem muszą być przeportowywane. Przy okazji to trochę jest chu*owe:
Cytat:Po zakończeniu pobierania na dysk twardy płyta będzie musiała znajdować się w konsoli, aby można było grać w daną grę.
A w przypadku PC robisz obraz płyty, podpinasz go pod wirtualny napęd i grasz.
Przy okazji z tego to wiem na PC też są emulatory konsol o których mówisz oraz emulatory innych konsol.
http://www.engadget.com/2015/10/14/wii-u-emulator/
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dolphin_%28emulator%29
(08.12.2015, 16:15)Robotox napisał(a): [ -> ]10 lat temu konsola X360/PS3 kosztowała niecałe 2000zł, komputer kupiony wtedy nawet za 3000zł dzisiaj nie odpali takich gier jak choćby GTA V, BTF 4 itp., mimo, że te gry na konsole wyszły.
Działają, bo są z grafiki wykastrowane. Różnice gołym okiem widać.
https://youtu.be/apRqCP5RDDE?t=6m7s
Przy okazji wymagania GTA5 na PC nie są wygórowane. Działa nawet na starym sprzęcie.
http://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1366&PART=10500
A karta GeForce 9800 GT ma ponad 7 lat.
(08.12.2015, 16:15)Robotox napisał(a): [ -> ]Na komputerach są setki różnych kart graficznych, przez co programiści nie są wstanie przygotować gry pod każdą z nich co skutkuje słabszą wydajnością gry, mimo lepszej karty graficznej od tej z konsoli.
Bo nie muszą. Od obsługi kart graficznych są odpowiednie sterowniki oraz API. I aby gra działała na słabszych i mocniejszych komputerach, są ustawienia graficzne. Bo powiedz, jak Ty tworzyłeś te swoje gry, musiałeś je dostosowywać do wielu kart graficznych?
(08.12.2015, 18:35)amb00 napisał(a): [ -> ]Przy okazji wymagania GTA5 na PC nie są wygórowane. Działa nawet na starym sprzęcie. http://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1366&PART=10500
A karta GeForce 9800 GT ma ponad 7 lat.
A procesor minimum Core 2 Quad Q6600, czyli bardzo drogi procesor jak na tamte czasy. GeForce 9800 + QUAD Q6600 + Obudowa, zasilacz + Płyta główna + 4GB Ramu + dysk, nagrywarka CD/DVD + Windows na tamte czasy to był wydatek znacznie przekraczający koszt konsoli.
I tak co do tego filmiku. Czy naprawdę jest duża różnica patrząc od minuty 0:45? Myślę, że jakby nie pokazać która to generacja, to większość osób by nie odróżniła...
(08.12.2015, 18:35)amb00 napisał(a): [ -> ]Od obsługi kart graficznych są odpowiednie sterowniki oraz API.
Właśnie przez to, że są sterowniki karta graficzna traci na wydajności bardzo dużo w porównaniu do konsoli bez sterownika. Układ graficzny konsoli z porównywalną kartą graficzną będzie w pierwszych latach równy pod względem wydajności, jednak po upływie dłuższego czasu, mimo że oba GPU powinny być równe, to jednak układ graficzny konsoli w nowych grach będzie wygrywał z kartą graficzną komputera.
(08.12.2015, 18:35)amb00 napisał(a): [ -> ]Bo powiedz, jak Ty tworzyłeś te swoje gry, musiałeś je dostosowywać do wielu kart graficznych?
Silnik Unity to robi do wszystkich kart graficznych. Jednak nie wiem jak gra dokładnie działa na jakimś radeonie i nie wiem jak na jakimś x modelu GTX'a. Może być tak, że gra nie będzie dobrze współpracować z jakimś modelem, mimo, że wydajnościowo jest ok. Tu jest właśnie ten problem. Programowanie na konsole jest prostsze, bo jest tylko jeden możliwy wariant CPU + GPU i można wszystko sprawdzić pod kątem wydajności. Na komputerach sprawdza się najpopularniejsze warianty CPU + GPU, jednak te starsze, czy rzadsze są sprawdzane tylko "powierzchownie" np. dana karta graficzna wg. wymagań powinna uciągnąć grę, jednak programiści nie sprawdzili jakiegoś wartiantu tej karty graficznej z danym procesorem i gra jest niezbyt grywalna. Na konsoli jest pewność 100% poprawnego działania, na komputerze zawsze może spotkać niemiła niespodzianka...
(09.12.2015, 15:39)Robotox napisał(a): [ -> ]A procesor minimum Core 2 Quad Q6600, czyli bardzo drogi procesor jak na tamte czasy. GeForce 9800 + QUAD Q6600 + Obudowa, zasilacz + Płyta główna + 4GB Ramu + dysk, nagrywarka CD/DVD + Windows na tamte czasy to był wydatek znacznie przekraczający koszt konsoli.
No dobra fakt, że lata temu konsole mogły jeszcze przebijać PCty. Ja teraz patrzę jednak na teraźniejszość, bo teraz każdy jak będzie kupował PC do gier to będzie oparty na minimum core i3.
(09.12.2015, 15:39)Robotox napisał(a): [ -> ]I tak co do tego filmiku. Czy naprawdę jest duża różnica patrząc od minuty 0:45? Myślę, że jakby nie pokazać która to generacja, to większość osób by nie odróżniła...
Ja bardziej spojrzałem na 6:07. Różnicę widać.
(09.12.2015, 15:39)Robotox napisał(a): [ -> ]Układ graficzny konsoli z porównywalną kartą graficzną będzie w pierwszych latach równy pod względem wydajności, jednak po upływie dłuższego czasu, mimo że oba GPU powinny być równe, to jednak układ graficzny konsoli w nowych grach będzie wygrywał z kartą graficzną komputera.
Pożyjemy, zobaczymy. Minęły już chyba ponad 2 lata od premiery konsol "nowej generacji" i nic nie zanosi się na poprawę. Np. tak jak pełno gier na XboxONE nie działało w 1080p60fps tak nadal nie działa. I znowu też odsyłam do testu:
http://pclab.pl/art55555-202.html
GPU w PS4 ma moc obliczeniową 1,84 TFLOPS.
GPU w kompie za 2,6K ma moc około 2,3 TFLOPS.
I jak na razie ten PC wygrywa pomimo tego, że różnica w mocy obliczeniowej obu układów nie jest ogromna.
(09.12.2015, 15:39)Robotox napisał(a): [ -> ]Może być tak, że gra nie będzie dobrze współpracować z jakimś modelem, mimo, że wydajnościowo jest ok. Tu jest właśnie ten problem.
Możesz podać przynajmniej 3 przykłady takich problemów? Bo ja nie słyszałem o takich problemach.
(09.12.2015, 18:27)amb00 napisał(a): [ -> ]GPU w PS4 ma moc obliczeniową 1,84 TFLOPS.
GPU w kompie za 2,6K ma moc około 2,3 TFLOPS.
PS4 kosztuje 1300zł i zobaczysz, że za jeszcze pare lat, gdy wyjdą nowe karty graficzne i procesory do komputerów ten komputer będzie słabszy w grach, przez mniejszą staranność w optymalizacji, niż PS4. Widać to na przykładzie 7. generacji konsol.
(09.12.2015, 18:27)amb00 napisał(a): [ -> ]Możesz podać przynajmniej 3 przykłady takich problemów? Bo ja nie słyszałem o takich problemach.
No np. karta graficzna, która źle współpracuje z procesorem wielowątkowym. Będzie pięknie działać zaawansowana strategia, ale gry zwykłe będą kuleć.
Na konsoli praktycznie nie ma cheaterów, na PC jest ich pełno. Aby mieć na komputerze cheaty wystarczy dodać mod do gry pobrany z internetu. Na konsoli trzeba do tego mieć: przerobioną konsolę, przerobiony ROM gry, nagrywarkę blu-ray (do nagrania), kilka płyt blu-ray (jedna kosztuje ok. 25zł) i pojęcie, o tym jak to nagrać, aby nie zniszczyć tak dorgich płyt. Zwykły, przeciętny Janusz tego nie zrobi. Na komputerze cheaty może mieć praktycznie każdy.
(12.12.2015, 12:35)Robotox napisał(a): [ -> ]PS4 kosztuje 1300zł i zobaczysz, że za jeszcze pare lat, gdy wyjdą nowe karty graficzne i procesory do komputerów ten komputer będzie słabszy w grach, przez mniejszą staranność w optymalizacji, niż PS4. Widać to na przykładzie 7. generacji konsol.
Owszem, na samym początku zapłaci się mniej za konsole, jednak potem trzeba będzie płacić więcej za gry oraz za abonament. Choć na samym początku posiadacz konsoli zapłaci mniej, z czasem może się zrównać kosztami z PCtowcem a nawet może ponieść większe koszty od PCtowca. Przykład siódmej generacji konsol jest trochę z d*py, bo obecna generacja nie jest tak przełomowa jak poprzednia. Co do lepszej optymalizacji gier na konsole to widać na przykładzie tej wypowiedzi jak z nią będzie:
http://www.purepc.pl/rozrywka/ubisoft_ch...de_zabawne
(12.12.2015, 12:35)Robotox napisał(a): [ -> ]No np. karta graficzna, która źle współpracuje z procesorem wielowątkowym. Będzie pięknie działać zaawansowana strategia, ale gry zwykłe będą kuleć.
Miałem myśli przykład konkretnej gry na konkretnym komputerze, gdzie doszło do czegoś takiego:
(09.12.2015, 15:39)Robotox napisał(a): [ -> ]dana karta graficzna wg. wymagań powinna uciągnąć grę, jednak programiści nie sprawdzili jakiegoś wartiantu tej karty graficznej z danym procesorem i gra jest niezbyt grywalna.
(12.12.2015, 12:35)Robotox napisał(a): [ -> ]Na konsoli praktycznie nie ma cheaterów, na PC jest ich pełno. Aby mieć na komputerze cheaty wystarczy dodać mod do gry pobrany z internetu. Na konsoli trzeba do tego mieć: przerobioną konsolę, przerobiony ROM gry, nagrywarkę blu-ray (do nagrania), kilka płyt blu-ray (jedna kosztuje ok. 25zł) i pojęcie, o tym jak to nagrać, aby nie zniszczyć tak dorgich płyt. Zwykły, przeciętny Janusz tego nie zrobi. Na komputerze cheaty może mieć praktycznie każdy.
Już przerabialiśmy ten temat. Fakt, że na PC łatwiej oszukiwać, jednak tacy oszuści są niejednokrotnie banowani np. tutaj
http://pclab.pl/news63534.html
Z tym, że PC i konsola nadają się do innych rzeczy to się nie zgadzam. Jak podłączyć do PC telewizor i pada, będzie można na nim grać dokładnie tak jak na konsoli z tą różnicą, że na PC możesz mieć lepszą grafikę, więcej FPS, więcej gier, mody, itp.
I jest o czym rozmawiać, bo to nie jest np. Anglia i warto wiedzieć na co przeznaczyć 1,5k-3k a potem jakie koszty będzie się ponosić w związku z używaniem danej platformy.
(18.12.2015, 16:49)amb00 napisał(a): [ -> ]Jak podłączyć do PC telewizor i pada, będzie można na nim grać dokładnie tak jak na konsoli
Nie w takim "klimacie" jak na konsolach. Na komputerze jest windows, trzeba najpierw odpalić grę za pomocą myszki i nie wszystkie pady są we wszystkich grach wspierane. Np. mam pada, który działa z większością moich gier, a z jedną ten akurat nie wpółpracuje, mimo że gra pozwala (i nawet zaleca) na granie na padzie. Na konsoli wciskam przycisk na kontrolerze i konsola się sama uruchamia, a pad współpracuje bez problemów z każdą grą. Dodatkowo na PC system może odciągać od gry poprzez wyświetlanie jakiś powiadomień w trakcie gry, trzykrotne wciśnięcie shiftu, czy jakiegoś skrótu klawiszowego przez przypadek.
http://www.programosy.pl/program,xpadder.html
Co do "odciągnięcia" od gry, jak grasz na padzie przed telewizorem to nie masz jak wcisnąć shiftu czy skrótów klawiszowych. Powiadomienia też można wyłączyć.
Co do "klimatu", jeśli Tobie przeszkadza najechanie myszką na ikonę i klikniecie jej 2 razy co zajmuje sekundę, to pozdrawiam
Tak tylko wtrącę że na pecetach już od bardzo dawna istnieje opcja Steam Big Picture dzięki czemu możemy w prosty sposób kontrolować nasz komputer za pomocą pada. Nie ma więc problemu z odpaleniem przeglądarki, odpisaniem na wiadomość czy uruchomieniem gry. To tak jakby połączyć SteamOS z możliwością wykorzystania DirectX więc pełne wsparcie do wszystkich gier.
Z góry odpowiadając na pytanie: ja używam Steam, na konsolach są ich sklepy więc argument "wszyscy nie używają Steama" jest bezzasadny, tym bardziej że do Steama możemy podpiąć prawie każdą grę z innej usługi.
PS.
Nie nie jestem za pecetami, tak tylko wtrąciłem.
PS2.
Za konsolami też nie jestem.