Agar.io to prosta gra internetowa oparta na javie, stworzona przez użytkownika o nazwie M28. Polega na tym, że będąc kulką zjadamy innych mniejszych od nas graczy i głównym celem tej gry jest zdobycie 20 000 punktów masy czyli byciem największą kulką na serwerze. Wtedy gra zaczyna się od nowa itd.
Gra stała się dosyć szybko popularna z tego powodu iż gramy z innymi graczami, a jak wiadomo multiplayer zawsze zdobywa dużo fanów. Oczywiście duży wpływ też na to miało niezbyt skomplikowane sterowanie jak i łatwy dostęp do tej gry.
spacja - rozdzielamy naszą kulkę na połowy (dostępne od 35 punktów masy)
w - oddajemy/ wyrzucamy z siebie część masy (zależy od wielkości komórki ale zbywa 10% jej masy, dostępne od 35 punktów) (celujemy kursorem)
ctrl - jeżeli kierujesz więcej niż jedną komórką, możesz wybrać, którą sterujesz jako główną.
Tak jak już wcześniej napisałem naszym celem jest bycie największą kulą na serwerze. Aby tego dokonać należy zjadać nasz pokarm czyli małe, kolorowe, nieruchome kulki. Za każdą dostajemy odpowiednio 1 punkt do masy. Drugim sposobem jest pożeranie innych, mniejszych od nas graczy jednak musimy uważać, żeby nie dopadł nas większy osobnik.
Na mapie oprócz nieruchomego ,,jedzenia" znajdują się także zielone wielokąty (ja je nazywam kolcami), które są zarówno ułatwieniem jak i utrudnieniem gry (najmniejsze mają 100 punktów masy). Mały gracz może w nie wlecieć i schronić się przed większymi, jeśli jego masa jest mniejsza od ww. Oprócz tego każdy może, przy pomocy klawisza w, wystrzelić część masy do tego wielokąta. Jeśli oddasz 7 strzałów wtedy on wystrzeli w danym kierunki swój ,,kolec", który może zranić większego przeciwnika, dzieląc go na kilkanaście kulek. Myszka (czyt.kursor) podczas strzelania jest naszym celownikiem.
Pierwsza zasadnicza rzecz: jeśli gracz ma większą masę niż wielokąt to po kontakcie z nim, natychmiast wybucha rozdzielając się na mniejsze kulki (od 5-16 kulek). Dlatego jeśli jest jakiś olbrzym w grze i chcemy się go pozbyć to wystarczy trafić go takim ,,kolcem".
Komórki cały czas tracą swoją masę. Im większa masa danej komórki, tym szybkość jej wytracania zwiększa się. Do chyba 500 punktów jest to niezauważalne.
Maksymalnie możesz rozdzielić komórkę na 16 kulek.
Experimental
Najnowszy tryb dodaje do gry czerwone wirusy (spawnery). Można je przesuwać strzelając masą w sam środek. W przeciwieństwie do zielonych nie można przez nie przeniknąć nawet wtedy gdy nasza masa jest mniejsza od spawnera. Kontakt z wirusem powoduje natychmiastową śmierć naszej kulki i rozpoczęcie zabawy od nowa.
- Staraj się nigdy nie dzielić na więcej niż 3 komórki, chyba że jest to wymagane, aby ocalić swoje życie. Gdy jest się mniejszą kulką tym trudniej kontrolować swoje ruchy. Poza tym, im więcej komórek podzielisz,tym bardziej ułatwisz wrogom grę
- Bądź ostrożny w FFA. Choć niektóre komórki mogą wykazywać brak zainteresowania Tobą, to nie znaczy, że nie ,,połkną" cię przy najbliższej okazji.
- Możesz kusić graczy, którzy są więksi od Ciebie, trzymając ich na bezpieczny dystans oczywiście i skierować ,,pościg" w stronę większej komórki od ścigającego cię spryciarza Wtedy komórka największa powinna się skupić na goniącym Cię przeciwniku. Ty masz spokój i satysfakcję z pozbycia się konkurenta.
Przykład: Jego id to Doge. Po wpisaniu id do pola nick pojawi nam się kulka z piesełem w środku.
Żeby zacząć naszą rozgrywkę wchodzimy na agar.io. Przed nami pojawia się panel gdzie możemy dokonać kilku zmian.
- Sposób na granie ze znajomymi to wybór serwera, sprawdzenie pierwszych trzech miejsc i zmiana serwera (ip) dopóki się na odpowiedni nie trafi.
Agario Extended
- wł/wył widocznych granic mapy
- oddalenie i przybliżenie poprzez scroll
- bezpośrednie połączenie z serwerem
- pokazanie ip serwera
- wyświetlanie wielkość każdej komórki
- wgranie własnego skina
- rozszerzenie kolorów
- wybieranie skina
Script dodaje nam do gry mini mapkę, która znajduję się prawym dolnym rogu ekranu
i pokazuje nam aktualną pozycję.
MOBILNA WERSJA GRY
Niedawno ukazała się oficjalna wersja gry agar.io na androida oraz iOS. Autor gry nawiązał współpracę ze znanym producentem gier miniclip.com
Wszystkie zmiany w grze będziemy mogli zobaczyć w changelog'u dla agar.io. Z tego co wiem twórca ma zamiar dalej ją rozwijać.